۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۹:۵۶
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 83586937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 اردن و قطر برای افزایش همکاری نظامی توافق کردند

تهران – ایرنا- "خالد بن محمد العطیه" وزیر دفاع قطر و "یوسف احمد الحنیطی" رییس ستاد مشترک اردن در نشست دیروز (یکشنبه) خود در "دوحه" پایتخت قطر در خصوص تحکیم و گسترش روابط نظامی بحث و گفت و گو کردند.

 به گزارش خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، رییس ستاد مشترک اردن همچنین با "غانم بن شاهین الغانم" رییس نیروهای مسلح قطر نیز دیدار داشت.

"محمود فریحات" رییس سابق ستاد مشترک اردن و وزیر دفاع قطر در آوریل (فروردین - اردیبهشت) گذشته چند توافق همکاری در زمینه نظامی و سرمایه گذاری امضا کردند.

 اردن در جولای (تیر – مرداد) گذشته در راستای بازگشت روابط دو کشور به حالت طبیعی خود، یک سفیر جدید در قطر تعیین کرد.

امان در پی بحران خلیج فارس و محاصره قطر، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور  را کاهش و سفیر خود را از دوحه فراخواند و مجبور شد در کنار کشورهای محاصره کننده بایستد اما این رویه به قطع روابط دیپلماتیک دو طرف یا مشارکت امان در محاصره و یا جنگ رسانه‌ای منجر نشد.

ریاض، ابوظبی، منامه و قاهره در پنجم ژوئن ۲۰۱۷ (۱۵ خرداد ۹۶) با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم، روابط خود را با قطر قطع کردند. اما دوحه با رد اتهام این کشورها، آنها را به تلاش برای تحت الحمایه کردن قطر و نادیده گرفتن حاکمیت آن متهم کرده است.

کارشناسان سیاسی تعیین سفیر و بهبود روابط میان دو کشور قطر و اردن را شکست دیگری برای سیاست های یک جانبه دولت سعودی می دانند و تصمیم دو طرف برای تبادل نمایندگان سیاسی چند روز بعد از تصمیم امارات برای کاهش نقش خود در ائتلاف عربی جنگ یمن را بسیار مهم ارزیابی می کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha