اشتباه منتخبان را نباید به پای انتخاب مردم نوشت

تهران - ایرنا- وزیر اقتصاد دولت سابق و داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: مردم همواره انتخاب درستی دارند اما نباید اشتباه و ضعف منتخبان را نباید به پای این انتخاب نوشت.

سید شمس الدین حسینی روز شنبه در حاشیه ثبت نام در انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه تهران در جمع خبرنگاران افزود: فکر می کنم توزیع شرایط اقتصادی کشور خیلی پیچیده نیست و تمام شواهد و قرائن و واقعیت ها حکایت از اوضاع و احوال نابسامان اقتصادی کشور دارد.

وی یادآورشد: حتما در این وضعیتی که پدید آمده نقش قوای مختلف متفاوت است کما اینکه دولت مسئولیت اصلی اداره کشور را بر عهده دارد ولی اگر تدبیر کنیم می بینیم که مجلس هم کارکرد خود را از دست داده است.

حسینی اظهارداشت: مجلس بسیار افت کرده و مستقل از مدیریت عمومی و کلان مجلس که به سیاسی کاری و لفاظی می گذراند, کمیسیون های تخصصی کشور هم بسیار افت کرده اند.

این داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: کمیسیون های اقتصاد و برنامه ریزی به نظر من در هیچ برهه از تاریخ کشور اینگونه بی برنامه, بی انگیزه و بی تاثیر نبوده اند.

وی خاطرنشان کرد: در همین اتفاقاتی که روزهای گذشته در خصوص تغییر قیمت بنزین رخ داد که آن را به جای هدفمندی یارانه ها جا زدند واقعا عجیب بود اینکه رییس مجلس می گوید به نمایندگان گفته ام و نمایندگان می گویند که بی اطلاع هستیم.

حسینی تصریح کرد: جدای از این بحث های سیاسی, جای خالی کارهای تخصصی, نظارت صحیح و پیگیری کمیسیون برنامه و اقتصادی را خالی می بینم و فکر می کنم اگر گروهی متخصص و دارای انگیزه وارد مجلس شوند می توانند به این وضعیت سر و سامان بدهند و به بهبود شرایط کشور کمک کنند.

این داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس گفت: به نظرم باید همه دست به دست هم دهیم که مردم پای صندوق رای بیایند; یکی از انگیزه هایی که انسان را تهییج می کند برای اینکه در این عرصه پا بگذارد این است که حق انتخاب مردم بالا برود.

حسینی اضافه کرد: باید دست به دست هم دهیم و تهییج کنیم که مردم بیایند چون وقتی نمایندگان هم با پشتوانه قوی در مجلس حضور پیدا کنند فکر می کنم که انگیزه بیشتری برای کار داشته باشند.

این داوطلب ثبت نام در انتخابات مجلس در خصوص شفافیت مالی نمایندگان گفت: حتما با شفافیت مالی نمایندگان موافقم نه فقط برای نمایندگان که برای همه مسئولان موافق هستم.

وی تصریح کرد: نمی شود من وزیر و رئیس جمهور اموالم را اعلام نکنم اما انتظار داشته باشم که نماینده چنین کاری انجام دهد. کسانی که این کار برایشان لازم است باید این مساله را بپذیرند.

حسینی افزود: من تمام اموال و درآمدهایم را اعلام کرده ام و موقعی که از وزارت اقتصاد خارج شدم دوبار فرم ثبت اموال را پر کردم.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha