پذیرش دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی ۵ درصد بیشتر از متوسط کشوری است

تبریز- ایرنا- رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در مهر ماه امسال پذیرش این دانشگاه در کشور ۱۵ درصد افزایش یافت، گفت: در این استان شاهد افرایش ۲۰ درصدی پذیرش دانشجو بودیم.

فرزان قالیچی روز چهارشنبه در نشست با اساتید و مدرسان دانشگاه جامع علمی و کاربردی در مرکز شهرداری تبریز، اظهار کرد:درصدد افزایش کیفیت آموزشی در این دانشگاه بیش از پیش هستیم و البته نظارت بر کیفیت تدریس مدرسان و اساتید برای پیشبرد این هدف بسیار تاثیرگذار است.  

وی افزود: اکنون «خود ارزیابی»  این دانشگاه به بهترین نحو انجام شده در حالی که هیچ دانشگاهی چنین نبوده است و اظهارات وزیر علوم درخصوص دانشگاه جامع علمی و کاربردی و پیشرفت آن مصداق پیشرفت کیفی و مهارتی است.  

قالیچی همچنین ادامه داد: دوره های کارورزی دانشگاه علمی و کاربردی بهترین دوران و فرصت برای یادگیری مهارت است تا دانشجویان پس از فارغ التحصیلی تخصص و مهارت کافی را کسب کنند.  

وی همچنین با بیان اینکه مسئولیت پذیری باید در فرهنگ ما تقویت شود و با جدیت وظیفه خود را پی گیری کنیم، تاکید کرد: مدرسان نیز باید با دارا بودن سطح علمی و مهارتی از جهات مختلف قابل اتکا باشند و دانشجویان بتوانند بهره مناسب را از آنان ببرند.  

رییس دانشگاه جامع علمی و کاربردی آذربایجان شرقی تاکید کرد: استادان باید در حد توان خلاءهای علمی، فکری و مهارتی دانشجویان را برطرف کنند و اگر هم نقصی وجود داشته باشد آن نقص به جوانان و قشر دانشجو برنمی گردد، این ضعف ها را باید مدرسان و دانشگاه رفع کنند.  

قالیچی افزود: اگر می خواهیم کشورمان به پیشرفت بیشتر و توسعه مناسب دست یابد باید دانشجویان و فارغ التحصیلانی تربیت کنیم تا بتوانیم چشم انداز خوبی را ترسیم کرده و آینده ایران را به جوانان بسپاریم.  

وی تاکید کرد: امیدآفرینی و تجهیز کردن دانشجویان به علم مورد تاکید است تا گام های توسعه کشور سریعتر پیموده شود و از طرف دیگر از دروغ پراکنی و تحریم اقتصادی دشمنان علیه انقلاب با مسلح شدن به علم روز سربلند بیرون بیائیم.  

مدیر دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری تبریز نیز در این نشست گفت: مهارت آموزی دانشجویان بسیار گره گشاست زیرا پس از فارغ التحصیلی می توانند جذب بازار کار شده یا در جامعه کارآفرینی کنند.  

علیرضا سلطانی اظهار کرد: توانمندی دانشجویان ضریب اشتغال جامعه را افزایش می دهد و در واقع مشکلی از مشکلات جامعه را رفع می کند بر این اساس تاکید دانشگاه بر حرفه و مهارت آموزی در دانشگاه است.  

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha