عضو شورای تهران: توانمندسازی بدون مشارکت اجتماعی، دور از ذهن است

تهران - ایرنا - عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت مشارکت اجتماعی در توانمندسازی افراد معلول تاکید کرد.

«زهرا نژاد بهرام» روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در منطقه ۵ تهران با بیان اینکه تلاش‌ های زیادی طی دو سال گذشته از طرف مدیریت شهری صورت گرفته است، گفت: این شهر متعلق به همگان است و تنها متعلق به افراد سالم و بالغ نیست و باید برای حضور همه اقشار جامعه در اماکن مختلف تلاش کرد.
نژاد بهرام افزود:‌ این شهر دویست سال قدمت دارد و ۷۰۰ هکتار وسعت دارد و تنها بیش از یک هزار و ۸۰۰ ساختمان اداری شهرداری را در خود جای داده است.
عضو شورای تهران با بیان اینکه همه شهروندان نیازمند تردد در شهر هستند، خاطرنشان کرد:‌ در همین راستا و به منظور مناسب سازی شهر برای معلولان، ستاد مناسب سازی شهر تهران و ستاد مناسب سازی استان تهران تشکیل شده است.
نژادبهرام اظهار داشت: هر زمان می‌خواهیم به توانمند سازی فکر کنیم باید به فرصت مشارکت اجتماعی توجه داشته باشیم و توانمند سازی بدون مشارکت اجتماعی، موضوعی دور از ذهن است.
وی با بیان اینکه معلولان در شهر تهران باید بتوانند به همه اماکن تردد کنند، گفت: معلولان باید بتوانند از در ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و سایر اماکن شهر حضور داشته باشند.
نژاد بهرام ادامه داد: از سال گذشته تلاش شد که هر منطقه شهرداری تهران، دو معبر و دو بوستان را مناسب سازی کند و منطقه ۵ توانست در توانمندسازی معابر، بوستان‌ها و امکان عمومی موفقیت‌هایی به دست آورد. 

انعقاد تفاهم نامه با اسنپ
نژادبهرام در ادامه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه شورای شهر و معاونت شهرسازی شهرداری تهران با شرکت اسنپ گفت:‌ بر این اساس تخفیف ۲۰ درصدی به معلولان ارائه می شود.

نرم افزای فاوا برای معلولان
وی در ادامه عنوان کرد: همچنین سازمان فاوا(سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران) نرم افزاری، راه اندازی کرد تا معلولان را در استفاده از ایستگاه‌های اتوبوس، مترو و بوستانهای مناسب سازی شده را راهنمایی کند.

بسیج مناسب سازی در شهرداری شکل گرفت
فریدون حیدری، شهردار منطقه ۵ تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه بسیج مناسب سازی در شهرداری شکل گرفت، اظهار داشت: در همین زمینه معابری در ناحیه ۲ شهرداری، بوستان ساحلی، بوستان سردار جنگل در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: توانستیم معابر را پیش از روز جهانی معلولان مناسب سازی کنیم.
حیدری تاکید کرد: مناسب سازی فضاهای شهری برای معلولان در اولویت قرار دارد.
منطقه ۲ شهرداری تهران در حوزه مناسب سازی برای معلولان رتبه نخست را در بین مناطق مختلف شهرداری تهران داراست.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha