۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 83573319
T T
۲۵ نفر

برچسب‌ها

اتحاد جامعه اسلامی دشمن را سردرگم می‌کند

۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۴۵
کد خبر: 83573319
اتحاد جامعه اسلامی دشمن را سردرگم می‌کند

سنندج - ایرنا - امام جمعه سنندج گفت: اتحاد و انسجام بین اقشار مختلف مردم کشورهای اسلامی، موجب سردرگمی دشمنان و همچنین مانع عملی شدن توطئه و فتنه‌ انگیزی آنها علیه مسلمانان می‌شود.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: دشمن همواره قصد دارد با طرح فتنه‌های مختلف، در جامعه اسلامی و بین مسلمانان تفرقه و اختلاف انداخته و مانع پیشرفت این کشورها و افزایش اسلام گرایی در جهان شود.

وی پیروی از توصیه‌های رهبر معظم ا نقلاب، مسوولان و نخبگان سیاسی کشور را رمز پیروزی در برابر دشمن دانست و اضافه کرد: همه باید برای رونق تولید و توسعه اقتصادی تلاش کنیم و این کار جز با تعامل، دلسوزی و پرهیز از تفرقه و تشتت آرا امکان‌پذیر نیست.

خطیب جمعه سنندج در بخش دیگری از خطبه‌ها به اهمیت کسب علم از دیدگاه اسلام اشاره کرد و افزود: با داشتن علم و آگاهی می‌توان زمینه کسب و کار، توسعه و پیشرفت را فراهم کرد همچنانکه پیامبر(ص) هم بر لزوم تلاش برای کسب علم تاکید فرموده است.

ماموستا خدایی با بیان اینکه لازمه سربلندی هر انسانی، داشتن علم و دانش، کار و پیشه و رفتار و منش درست است، یادآور شد: توجه به این موارد در سایه دین اسلام، مسیر سعادت انسان مسلمان را فراهم کرده و عامل پیشرفت هر جامعه‌ای است.

وی به اهمیت اخلاق و رفتار درست در دین اسلام نیز اشاره و بر ضرورت احترام به پدر و مادر، صله رحم، اکرام فقرا و یتیمان، دوری از غیبت و تهمت و ادای عبادات و فرایض دینی در زمان مناسب تاکید کرد.

کارشناس شرکت گاز کردستان نیز در سخنانی پیش از خطبه‌ها با بیان اینکه اتفاقات مربوط به استفاده از وسایل گازسوز شامل ۲ بخش انفجار و خفگی ناشی از انتشار گاز مونواکسیدکربن است، افزود: شلنگ و بست وسایل گازسوز باید استاندارد باشد ضمن اینکه استفاده از سماور گازی به هیچ وجه به مشترکان توصیه نمی‌شود.

امید حسینی با اشاره به اینکه شماره تلفن ۱۹۴ همیشه آماده پاسخگویی به مشکلات و اتفاقات حوزه گاز طبیعی است، اظهار داشت: دودکش بخاری باید از داخل دیوار تا پشت بام عبور داده شود ضمن اینکه تهویه هوای داخل اتاق‌ها نیز مناسب باشد.

وی بر ضرورت کنترل وسایل گازسوز از جمله بخاری برای جلوگیری از نشتی گاز در ایان سرد سا ل تاکید کرد و گفت: مشترکان باید مراقب باشند زمان بازگشت به منزل، پیش از روشن کردن لامپ، وسایل گازسوز را کنترل کنند تا به دلیل نشتی، دچار انفجار و آتش سوزی نشوند.
شرکت گاز کردستان به ۵۲۷ هزار مشترک در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی و عمومی خدمات می‌دهد و حدود ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۸۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha