دو کیت سنجشی دانش بنیان تا پایان سال وارد بازار خواهد شد

تهران- ایرنا- یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه تجهیزات پزشکی اعلام کرد: کیت سنجش ویتامین B ۱۲ و کیت سنجش آنتی‌ژن AMH ، ۲ محصول جدید این شرکت تا پیش از پایان سال به تولید انبوه رسیده و روانه بازار خواهد شد.

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شرکت دانش بنیان پیشگامان سنجش ایستاتیس از سال ۱۳۹۳ فعالیت خود را در زمینه تولید کیت‌های تشخیص طبی آغاز کرده است. این شرکت با گذشت ۵ سال از فعالیت رسمی خود توانسته است ۱۸ نوع محصول از نوع کیت‌های الایزا (ELISA) را تولید و به بازار عرضه کند.

علیرضا روزبهانی مدیرعامل این شرکت گفت: محققان این شرکت تا به امروز توانسته‌اند حدود ۱۶ محصول مختلف را تولید و روانه بازار کنند همچنین ۲ محصول جدید را تولید کرده اند و اکنون در انتظار کسب مجوزهای لازم توسط وزارت بهداشت برای تولید انبوه و عرضه به بازار هستند.

وی درباره یکی از محصولات تولیدی این شرکت افزود: با توجه به این که کمبود ویتامین D در جامعه ایران وجود دارد این شرکت با تشخیص این نیاز تلاش خود را به کار گرفت و توانست به تولید کیت سنجش ویتامین D دست یابد و بخش زیادی از نیاز جامعه پزشکی را برطرف سازد.

روزبهانی ادامه داد:‌ پیشتر این کیت‌ها از خارج تهیه و به کشور وارد می‌شد و درپی آن مبالغ زیادی ارز از کشور خارج می‌شد که خوشبختانه با تولید این محصولات توسط این شرکت و چند شرکت داخلی دیگر، کشور از واردات گسترده آن بی نیاز شده است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان پیشگامان سنجش ایستاتیس، درباره ۲ محصول جدید شرکت که اخیرا تولید شده است، گفت: کیت سنجش ویتامین B ۱۲ و کیت سنجش آنتی‌ژن AMH ، ۲ محصول جدید این شرکت تا پیش از پایان سال به تولید انبوه رسیده و روانه بازار خواهد شد.

وی همچنین گفت: این شرکت توانسته برخی محصولات خود را به جمهوری آذربایجان صادر کند.

روزبهانی درباره رقبای خارجی که در زمینه تولید این محصولات فعالیت دارند، گفت: در زمینه تولید کیت الایزا (ELISA) در منطقه رقیب جدی وجود ندارد و اکثر تولیدکنندگان مطرح دنیا از کشورهایی اروپایی و آمریکا هستند.

وی درباره کیفیت کیت‌های ساخته شده توسط این شرکت اضافه کرد: محصولات تولیدی این شرکت با نمونه مشابه خارجی برابری می‌کند و در برخی موارد حتی از آنها نیز بهتر است.

روزبهانی درباره میزان اشتغال‌زایی که این شرکت ایجاد کرده، گفت: در این مجموعه برای۴۰ دانش‌آموخته دانشگاهی در رشته‌های علوم آزمایشگاهی، ویروس‌شناسی، ایمنی‌شناسی و رشته‌های مرتبط اشتغالزایی ایجاد شده است.

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha