آیت‌الله رئیسی همواره بر نقد و کرسی‌های آزاداندیشی تاکید داشت

تهران- ایرنا- رئیس سازمان جهاد دانشگاهی گفت: شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، همواره بر ایجاد شرایط برای نقد و کرسی آزاد اندیشی تاکید می‌کرد و حضور او در جلسات با نخبگان و اساتید نیز در همین راستا و موید این موضوع بود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حسن مسلمی نائینی امروز (شنبه) در آیین افتتاح مرحله نهایی کشوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران در محل سالن همایش های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید و همراهانش، یکی از برنامه های مهم فرهنگی در جهاددانشگاهی را برگزاری مسابقات ملی مناظرات دانشجویی عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه آزاداندیشی و تفکر آزاد از ویژگی های بزرگانی همچون شهید مطهری، شهید بهشتی و رهبر معظم انقلاب است افزود: ایجاد فضای لازم برای ابراز عقیده دیگران و باور به فضای نقد سازنده به طور حتم احیا و بلوغ اسلام را دنبال خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی تاکید کرد: مناظرات دانشجویی با هدف ایجاد فرهنگ گفت‌وگو در جامعه برگزار می‌شود، آموزش و انجام مناظرات مطلوب و ایجاد فرهنگ گفت‌وگو و در کنار آن اجرای منویات رهبر انقلاب از اهداف مهم برگزاری این مسابقات است.

وی یادآورشد: سازمان جهاد دانشگاهی در طول ۴۴ سال گذشته دنبال ایجاد فرهنگ خودباوری، اشاعه علم نافع، تحقیقات، فرهنگ گفت وگو و مناظره، تلفیق علم و ایمان و نوآوری و عزت‌آفرین و پویا و امید بخشی در جامعه اسلامی بوده است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی در این آیین با حضور رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز بارها تاکید کردند که به نظریات گذشته نقد وارد کنید تا با احیای این فضا شاهد شکل‌گیری آرای جدید باشیم.

وی افزود: ضمن اینکه رهبر انقلاب در سال ۱۳۸۱ عنوان کردند که امروز برای جذب افراد با استعداد نیازمند تفکر آزاداندیشی هستیم، بنابراین در سال ۱۳۸۸ و به دنبال توجه نکردن کافی به این حوزه، رهبری با عتاب به دانشجویان از آنها خواستند کرسی آزاد اندیشی را راه اندازی کنند و شرایط برای مجادله میان حق و باطل ایجاد شود.

رئیس جهاد دانشگاهی بیان کرد: اهداف بزرگی در برنامه ملی مناظرات دانشجویی وجود دارد و باید یادگیری و انجام مناظرات مطلوب و مناسب و ایجاد فرهنگ گفت وگو با اجرای منویات رهبر انقلاب شکل گیرد.

آیت‌الله رئیسی همواره بر نقد و کرسی‌های آزاداندیشی تاکید داشت

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی اظهارکرد: در میان روسای جمهور، شهید جمهور آیت الله رئیسی همواره بر ایجاد شرایط برای نقد و کرسی آزاد اندیشی تاکید می کردند و برگزاری جلسات با نخبگان و اساتید نیز در همین راستا و موید این موضوع بود.

وی بیان کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و نخستین مولود انقلاب اسلامی از سال ۱۳۹۱ برنامه اجرای مسابقات مناظرات دانشجویی را آغاز کرد. باید این موضوع نیز در سطح سایر دانشگاه‌ها ترویج یابد و هم اکنون این الگوی مناظره در بسیاری از دانشگاه‌های خارج از کشور رواج دارد.

به گزارش ایرنا، مرحله کشوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی با رقابت ۶۴ گروه چهارنفره در دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی از امروز آغاز شد و تا پجنشبه ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha