حضور حماسی مردم در آیین وداع با رئیس‌جمهورِ شهید، نیازمند بازشناسی است

تهران- ایرنا- رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: فهم حضور حماسی و مخلصانه مردم در مراسم وداع با شهید آیت الله سیدابراهیم رئیسی، نیازمند بررسی و بازشناسی است.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی امروز (شنبه) در آئین افتتاح مرحله نهایی کشوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران در محل سالن همایش های بین المللی دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی ضمن گرامیداشت یاد آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید و همراهانش گفت: همواره از سوی غرب به منتقدان جامعه ایران برچسب سکوت زده می شود، درحالیکه در یک ماه اخیر شاهد برخورد پلیسی با دانشجویان و اساتید دانشگاهی در آمریکا هستیم که فریاد حق‌خواهی سر می دهند.

وی با اشاره به اعتراض دانشجویان در آمریکا به جنایات رژیم صهیونیستی افزود: گاهی این اعتراضات باعث اخراج دانشجویان و اساتید توسط مدعیان آزادی بیان شده است.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها تاکید کرد: نگاه اسلام به انسان در واقع براساس ارزش‌های انسانی است. محدودیت‌ها نیز شامل بخش‌هایی از جمله فحشا است که به طورحتم روح انسانی را از پرواز باز خواهد داشت.

وی درخواست دانشجویان آمریکایی از روسای دانشگاه های این کشور در عدم همکاری با رژیم کودک کش اسرائیل را یک درخواست انسانی و منطقی دانست و گفت: این درحالی است که شاهد اخراج کارکنان شرکت گوگل به دلیل اعتراض سرمایه‌گذاری یهودی در این شرکت هستیم.

رستمی در ادامه سکوت بسیاری از مدعیان شناخت و خبر در مقابل عظمت و حماسه حضور مردم در آئین بدرقه رئیس جمهور فقید و همراهان ایشان را نمونه دیگری از سیاست دوگانگی در حوزه رسانه ای دانست و تاکیدکرد: مشارکت مخلصانه مردم در آئین وداع با رئیس‌جمهور در کشور از جمله در شهرهای تهران، مشهد و تبریز نیازمند بررسی و بازشناسی است.


وی با اشاره به مرگ چهارشاه ایران در غربت و خارج از کشور با طرح این سوال که چرا در مرگ آنها مردم نه تنها ناراحت نشدند؛ بلکه جشن گرفتند افزود: این در حالی است که هنگام تشییع پیکر رئیس جمهور شهید شاهد موج سراسری از غم و اندون مردم بودیم که گویی یکی از عزیزان خود را از دست دادند.


حجت الاسلام رستمی در ادامه سعه صدر آیت‌الله سید رئیسی رئیس جمهور فقید در دیدار با تشکل های دانشجویی را مثال زدنی دانست و خاطرنشان کرد: در برخی موارد شاهد بودیم برخی از دانشجویان به دلیل روحیه انتقادی مسائلی را طرح می کردند اما شهید رئیسی در مواجهه با آنها هیچ گلایه ای نداشتند و حتی با وجود برخی بی انصافی ها در انتقادها ایشان با دانشجویان با سعه صدر برخورد می کردند.


وی با ذکر خاطره ای در همراهی رئیس جمهور فقید به استان قم گفت: در شرایطی که تراکم برنامه ها زیاد بود هنگامی که از ایشان درخواست شد مقداری استراحت کنند، بیان کردند باید برای طبقات محروم جامعه بیشتر از اینها کار شود.

رئیس نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان حاضر در مسابقات ملی مناظرات دانشجویان ایران بیان کرد: به طور حتم به عنوان حاضرین در این مسابقات از زبان بیان قوی تری برخوردارید، باید دیدگاه‌ها و مطالبات مردمی را از این مباحث و مناظرات استخراج کنید و در راستای جهاد تبیین برای جامعه روشنگر باشید.

به گزارش ایرنا، مرحله کشوری دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران به همت معاونت فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی با رقابت ۶۴ گروه چهارنفره در دانشگاه علم و فرهنگ جهاد دانشگاهی از امروز آغاز شد و تا پجنشبه ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha