۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۰
کد خبرنگار: 760
کد خبر: 83570776
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 کره‌شمالی مواضع خود را در مرز همسایه جنوبی تقویت کرد

تهران- ایرنا- "چوسان" کره جنوبی از ساخت استحکامات و تقویت مواضع امنیتی و تجهیزات کره‌شمالی در دهانه رودخانه "هان" در ساحل غربی این کشور در حدود سه کیلومتری جزیره "گیودونگ" همسایه جنوبی‌ اش خبر داد.

به نوشته چوسان، تقویت تجهیزات و افزایش نیرو در منطقه "یون بیک" در استان "هوانگ هائه ساوت" تهدیدی برای کره جنوبی در منطقه ای محسوب می شود که سئول در آنجا به دنبال جلب همکاری پیونگ یانگ در انجام نقشه برداری مشترک آبراهه های مرزی بوده و طبق توافقنامه امضا شده بین دو کره در سال 2018، منطقه صلح تعریف شده است.

"بیک سونگ جو"، نماینده مجلس و عضو حزب مخالف "آزادی" کره جنوبی به نقل از مقامات نظامی این کشور گفت، هدف از ایجاد پاسگاه های امنیتی در یون بیک که دارای معادن عظیم نمک است، جلوگیری از فرار کارگران به کره جنوبی است.

وی افزود، به نظر می رسد ارتش کره جنوبی در پی ضمیمه کردن اخیر جزیره "هامبک" فاقد سکنه در نزدیکی خط مرزی کره شمالی، قرار است بدون اعتراض تلاش این کشور برای تجهیز ساحل غربی را بپذیرد. ارتش ما به تقویت و تجهیز ساحل غربی از سوی پیونگ یانگ توجهی ندارد.

شماری از افسران کره جنوبی می گویند، ارتش کره شمالی از سال 2015 شروع به تجهیز این ساحل نموده و پس از آن، 100 سرباز به این منطقه اعزام کرده است. درواقع، کره شمالی قدم به قدم در ساحل غربی پیشروی کرد.

به گفته یکی از این افسران، به نظر می رسد پیونگ یانگ در تلاش است توانمندی خود را در زمینه جاسوسی از پنج جزیره کره جنوبی در دریای غربی و کلان شهر سئول و حمله ای با کارایی حداکثری در صورت جنگ افزایش دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha