۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۶
کد خبر: 85489032
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

چین: بلوغ فکری کشورهای درحال توسعه مایه دلگرمی است

تهران-ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: کشورهای درحال توسعه به یک بلوغ فکری رسیده‌اند که می‌تواند ساختاری معقول‌تر برای قدرت جهانی ایجاد کند و این موضوع مایه دلگرمی است.

به گزارش شنبه ایرنا از نشریه گلوبال تایمز، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در رابطه با جنگ در اوکراین، اظهار داشت: جنگ بین مسکو و کی‌یف در حالی وارد سومین سال خود شده که خطر تشدید این درگیری‌ و گسترش سایه‌ این جنگ بر مناطق دیگر افزایش یافته است.

وی افزود: جامعه جهانی به این باور رسیده‌ که باید برای کاهش تنش و ایجاد شرایط آتش‌بس اقدام کند.

وانگ با بیان اینکه چین و برزیل برای مساله اوکراین به راه‌حلی مشترکی رسیدند، افزود:‌ امیدوار هستیم که اعضای جامعه جهانی از این راه حل استقبال و حمایت کنند تا به طور مشترک نقش سازنده‌ای در کاهش تنش‌ و پیشبرد گفت‌وگوهای صلح آمیز ایفا کنیم.

وانگ یی وزیر امور خارجه چین روز پنجشنبه گذشته با سلسو آموریم مشاور ارشد رئیس جمهور برزیل دیدار و ۲ طرف برای حل سیاسی مساله اوکراین طرحی شامل شش بخش را ارائه کردند. پکن و برازیلیا از همه طرف‌های ذیربط خواستند در مسیر «کاهش تنش‌ها»، «عدم گسترش میدان نبرد، عدم تشدید اوضاع، جنگ و تحریک هیچ طرف» و «گفت‌وگو و مذاکره به عنوان تنها راه خروج از این مساله» حرکت کنند.

وانگ و آموریم همچنین بر «تلاش برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به مناطق درگیر و جلوگیری از افزایش بحران انسانی»، «مخالفت با استفاده از سلاح‌های کشتارجمعی به ویژه سلاح‌های هسته‌ای و سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی»، «جلوگیری از حملات به نیروگاه‌های هسته‌ای» و «ممانعت از تقسیم جهان به گروه‌های منزوی سیاسی یا اقتصادی» توافق کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha