آمادگی برای عرضه تخم‌مرغ با نرخ پایین در خراسان رضوی وجود دارد

مشهد- ایرنا- مدیرکل پشتیبانی امور دام استان خراسان رضوی گفت: آمادگی برای عرضه تخم‌مرغ با قیمت هر کیلوگرم کمتر از ۸۰ هزار ریال در سطح بازار این استان وجود دارد.

سعادت علی‌نیا روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ  در مرغداریهای خراسان رضوی  ۷۵ هزار ریال است که با توجه به برخی گزارشها مبنی بر افزایش قیمت غیرمجاز این ماده پروتئینی آمادگی لازم برای عرضه تخم‌مرغ توسط اتحادیه مرغ تخم‌گذار خراسان رضوی بدون محدودیت وجود دارد.

وی ادامه داد: گزارش شده که در برخی مراکز و واحدهای صنفی، تخم‌مرغ به ازای هر کیلوگرم تا حدود ۱۱۰ هزار ریال هم به مردم فروخته می‌شود اما عرضه تخم‌مرغ به قیمت هر کیلوگرم کمتر از ۸۰ هزار ریال می‌تواند موجب کاهش قیمت و جلوگیری از ادامه تخلفات در این زمینه باشد.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خراسان رضوی گفت: واحدهای نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان باید با افزایش بی‌رویه قیمت تخم‌مرغ برخورد جدی و قاطعانه داشته باشند.

وی  افزود: محدودیتی برای عرضه تخم‌مرغ به نرخ قانونی در سطح بازار مشهد و خراسان رضوی وجود ندارد لذا در صورت اعلام نیاز از سوی ستاد تنظیم بازار، امکان عرضه توسط اتحادیه مرغ تخم‌گذار میسر است. 

علی‌نیا گفت: امسال نیز همانند پارسال ۱۳۰ هزار تن تخم‌مرغ در خراسان رضوی تولید و روانه بازار می شود.

خراسان رضوی با تولید سالانه ۱۳۰ هزار تن تخم‌مرغ، ۱۴ درصد حجم تولید کشوری را در اختیار دارد. افزون بر ۵۰ هزار تن از حجم کل تولید تخم‌مرغ خراسان رضوی مازاد نیاز مصرف این استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری است.

۲۷۰ واحد تولید تخم‌مرغ گذار با ظرفیت اسمی ۱۱ میلیون قطعه در خراسان رضوی فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha