۳۰ آبان ۱۳۹۸، ۸:۵۶
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 83563505
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه ملایر: بانوان صاحب وزارتخانه شوند

۳۰ آبان ۱۳۹۸، ۸:۵۶
کد خبر: 83563505
امام جمعه ملایر: بانوان صاحب وزارتخانه شوند

همدان- ایرنا- امام جمعه ملایر گفت: با توجه به جایگاه ویژه زنان در جامعه می‌طلبد وزارتخانه‌ای در کشور برای بانوان در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام محمدباقر برقراری شامگاه چهارشنبه در دیدار مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان با وی اظهار داشت: در این زمینه باید تدابیری اندیشیده و بودجه‌ای برای آن تعریف شود و شبانه‌روز به امور بانوان پرداخته شود.

وی جایگاه زن در اسلام را رفیع دانست و تاکید کرد: در مجموعه استانداری همدان و فرمانداری ملایر تلاش عمده امور بانوان باید بر این باشد که زن جایگاه رفیع خود را طبق تعریف اسلام به‌دست آورد.

امام جمعه ملایر با اشاره به اینکه تمام دستورات دین نسبت به بانوان کریمانه است ادامه داد: در حوزه زنان و خانواده باید آسیب‌شناسی صورت گیرد و با حوزه‌های علمیه برای ارائه خدمات و برنامه‌ها در این زمینه مراوده شود.

حجت‌الاسلام برقراری خواستار ارائه آموزش‌های بییشتر قبل از ازدواج شد و گفت: آموزش‌ در روستاها باید تقویت شود و مدت زمان این آموزش‌ها نیز افزایش یابد.

وی خواست: امور بانوان در سایر دستگاه‌های اجرایی نیز برای تکریم بانوان ایجاد شود.

امام جمعه ملایر تلاش امور بانوان و خانواده استانداری همدان را در ایجاد امنیت برای بانوان ارزشمند دانست و خواستار بهره‌گیری از زندگی‌نامه امام خمینی(ره) که نگاه ویژه‌ای به بانوان دارد، شد.

مُبلّغ زن در بسیاری از مناطق نداریم

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان نیز گفت: امور بانوان استانداری تنها مرجعی است که ارتباط مستقیم با بانوان دارد و در حال حاضر ۷۰ نفر از بانوان مشاور مستقیم مدیران کل استان هستند.

ربیعه علیمحمدی ادامه داد: متناسب با حوزه بانوان مسائل و مشکلات بررسی می‌شود و هر بودجه‌ای که به امور بانوان استان اختصاص پیدا می‌کند، بومی‌سازی می‌شود.

وی با بیان اینکه حوزه فرهنگی زنان و خانواده مغفول مانده است بیان کرد: با توجه به اینکه در بسیاری از مناطق مُبلّغ زن نداریم، این امر موجب شده بسیاری از آسیب‌ها دامن‌گیر بانوان شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: به دلیل اینکه برخی از مردان نقش مردانگی و حمایت‌گرانه خود را به نحو مطلوب انجام نداده‌اند، آسیب بیشتری به زنان و کودکان وارد شده است.

علیمحمدی نیاز به مبلغان زن را یک اولویت دانست و ادامه داد: ملایر یکی از شهرستان‌های برتر در حوزه امور بانوان و خانواده است.

بازارچه دائمی؛ اولویت مهم بانوان ملایر

مشاور امور بانوان فرمانداری ویژه ملایر نیز با تاکید بر تلاش بیشتر در حوزه آموزش بیان کرد: با همراهی و مشارکت دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و سمن‌ها کلاس‌های آموزشی خوبی را برای بانوان ملایری در حوزه‌های مختلف برگزار کردیم.

زهرا فراهانی تاکید کرد: با توجه به جمعیت بالای بانوان در این شهرستان نیاز به کار بیشتری در این حوزه به ویژه آموزش هستیم.

وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال ظرفیت بالایی داریم افزود: نیاز به ایجاد بازارچه فصلی یا دائمی داریم و در تلاش برای فعالیت بانوان به سمت اشتغال خانگی هستیم.

از جمعیت حدود ۲۹۰ هزار نفری شهرستان ملایر ۱۴۳ هزار و ۴۸۶ نفر را بانوان تشکیل داده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha