۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶
کد خبر: 83559972
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

بارش برف در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶
کد خبر: 83559972
بارش برف در مناطق زلزله‌زده شهرستان میانه

تبریز - ایرنا - معاون سیاسی فرماندار شهرستان میانه با بیان این‌که اکنون در مناطق زلزله‌زده، بارش برف آغاز شده است، گفت: در چنین شرایط آب و هوایی آواربرداری سخت خواهد شد، هر چند ماشین‌آلات تا حد امکان عملیات آواربرداری را انجام می‌دهند.

 رسول یعقوبی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به وضعیت آب و هوایی و سرما در  منطقه، زلزله زدگان نمی‌توانند در چادر زندگی کنند و مقرر شده طبق خواسته‌ی هر کس، کانکسی به عنوان اسکان موقت ارائه شود یا این‌که هزینه‌ی اسکان موقت به افرادی که تمایل به اسکان اجاره‌ای دارند، پرداخت شود. 

وی اظهار کرد: واحدهای مسکونی موقت  ۱۲ تا ۱۵ متری جهت اسکان موقت نیز در حال ساخت است که هنوز آمار دقیقی از تعداد آنها در دست نیست. 

وی با بیان این‌که تاکنون ۱۱۲ نفر از مردم مناطق زلزله زده‌ی میانه خواستار اسکان موقت در کانکس شده اند، گفت: افراد متقاضی برای اسکان موقت اجاره‌ای نیز می‌توانند با ارائه‌ی شماره‌ حساب بانکی، هزینه‌ی اجاره را به میزان ۱۰ میلیون تومان دریافت کنند.

وی افزود: در حال حاضر کانکس‌های مورد نیاز به روستاهای مورد نظر ارسال می‌شود تا مردم در آن مستقر شوند.

معاون سیاسی فرماندار شهرستان میانه با بیان این‌که آوار برداری در مناطق زلزله زده‌ی میانه به طور کامل تمام نشده است، ادامه داد: در حال حاضر عملیات آوار برداری در روستاهای زلزله زده‌ی میانه توسط اکیپ‌های اعزامی انجام می‌شود؛ آوارهای کوچه و معابر جمع آوری شده، ولی آوار خانه‌های کهنه و فرسود و ترک خورده به مرور زمان جمع آوری خواهد شد.

یعقوبی با بیان این‌که حدود ۹۰ دستگاه ماشین آلات در مناطق زلزله زده‌ی میانه برای آواربرداری مستقر شده اند، گفت: مردم مناطق زلزله زده به وسایل گرمایشی و کانکس نیاز دارند، و خیران می‌توانند در این راستا، کمک‌های خیرخواهانه‌ خود را ارسال کنند.

زلزله ای به بزرگی ۵.۹ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه و ۳ ثانیه بامداد امروز (جمعه) حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند که این زلزله در استان های آذربایجان غربی، گیلان، ‌ زنجان و اردبیل احساس شد.  

این حادثه ۵ فوتی داشت، موجب تخریب و آسیب بیش از ۵ هزار واحد مسکونی روستایی شد و بیش از ۱۲ هزار نفر را در شهرستان های میانه و سراب ناگزیر از زندگی در چادر کرد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha