۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 83559382
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین برف پاییزی همدان را سپیدپوش کرد

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۰۴
کد خبر: 83559382
نخستین برف پاییزی همدان را سپیدپوش کرد

همدان- ایرنا- با فعالیت سامانه بارشی در استان، نخستین برف پاییزی همدان را سپیدپوش کرد و دمای هوا را در این شهر به کمتر از صفر درجه سانتی‌گراد رساند.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای آسمان بیشتر نقاط استان، تمام ابری همراه با ریزش برف، بارش باران و مه‌آلودگی پیش‌بینی می‌شود.

محمدحسن باقری‌شکیب افزود: فعالیت این سامانه در سمت شرق استان بیشتر از سایر نقاط است که در پی آن از میزان دمای هوا نیز کاسته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از بامداد امروز ریزش برف در برخی از نقاط استان آغاز شده است، اظهار داشت: این سامانه بارش‌های سنگین ندارد اما دما هوا را سرد می‌کند.

باقری‌شکیب عنوان کرد: این سامانه تا روز چهارشنبه در آسمان استان فعال است و از بعد از ظهر چهارشنبه از استان خارج می‌شود.

وی بیان کرد: در پی فعالیت این سامانه ریزش پنج سانتی‌متر برف در شهرهای رزن و کبودراهنگ گزارش شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان با اشاره به اینکه در این مدت تغییرات دمای روزانه و شبانه کاهش می‌یابد، افزود: با توجه به سردی هوا و لغزندگی معابر و جاده‌ها به رانندگان توصیه می‌شود تجهیزات زمستانی را همراه داشته باشند.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و گل‌تپه با هشت درجه سانتی‌گراد زیر صفر، سردترین شهرهای استان بوده‌اند.

وی عنوان کرد: کمینه دمای هوای همدان چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر و دمای بیشینه هوای این شهر نیز چهار درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha