۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 1811
کد خبر: 83555793
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان

۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۱۴
کد خبر: 83555793
محور سخنان ائمه جمعه استان کرمان

کرمان - ایرنا - لزوم مبارزه با فساد و بی عدالتی و اتحاد و یکدلی راه مقابله با دشمنان از جمله محورهای سخنان ائمه جمعه استان کرمان است.

جیرفت

امام جمعه موقت جیرفت در خطبه های این هفته گفت: مبارزه با فساد وظیفه ذاتی قوه قضاییه است.
حجت الاسلام غلامحسین عبدالحسین‌زاده افزود: مبارزه با فساد را طایفه‌ای و سیاسی نکنید چرا که این مردم هستند که رفتار همه قوا را نظارت و نتیجه گیری می‌کنند.
وی اظهار داشت: امروز یکی از تفکرات غلط، نگاه سیاسی و طایفه‌ای است زیرا این تفکر، متعلق به عصر جاهلیت است.
امام جمعه موقت جیرفت بیان کرد: طبق فرموده امیرالمومنین (ع) باید اختلاسگر را به عنوان یک غارتگر بشناسیم.
خطیب جمعه جیرفت گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری نباید گروهی و جناحی شود زیرا مفسدان در این دعوا سود می‌برند و از قوای قضاییه، مجریه و مقننه می‌خواهیم با فساد مقابله کنند.

 ریگان:

امام جمعه ریگان  در نماز این هفته بیان داشت: تحق عدالت  اقتصادی توسط قوه قضائیه می تواند نقش بی بدیلی در تحقق اقتصاد مقاومتی و تحقق گام دوم انقلاب داشته باشد.

حجت الاسلام علی رنجبرماهانی افزود: عدالت اقتصادی از انحراف سرمایه ها به سمت وسوهایی که مسیر رشد و پیشرفت کشور را مسدود می کند، جلوگیری و ایجاد امنیت برای تولیدکنندگان و صنعتگران و انگیزه کافی برای سرمایه گذاران را فراهم می کند.

وی به عملکرد دستگاه قضا اشاره کرد و افزود: دستگاه قضا تاکنون توانسته از تعطیلی ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی کشور جلوگیری کند.

امام جمعه ریگان تصریح کرد: رسیدگی به ۹۱ فقره پرونده توسط قوه قضائیه موجب شده بیش از هفت هزار میلیارد تومان به بیت المال برگشت داده شود.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی افزود: در سال ۹۷ هزار میلیارد تومان و طی پنج ماه نخست امسال چهار هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی به صندوق بیت المال توسط قوه قضائیه بازگردانده شده است.

امام جمعه ریگان با اشاره به سخنان سخنگوی قوه قضائیه در رابطه با پرونده مربوط به آستان قدس رضویی و بیمارستان رضوی مشهد ابراز کرد: فردی بیش از ۵۰ پلاک از این اراضی و آپارتمانها را به نفع خود تصرف کرده بود که این اراضی به ارزش ریالی ۸۰۰ میلیارد تومان به نام آستان  قدس رضوی بازگردانده شده است.

حجت الاسلام رنجبر ماهانی به دیگر اقدامات دستگاه قضایی نیز اشاره و تصریح کرد: بدهکاران بانکی نیز که سالها بدهی خود را پرداخت نمی کردند در اقدامی شایسته توسط دستگاه قضا اموالشان مصاده شد.

امام جمعه ریگان افزود: زیر سئوال بردن قوه قضائیه آب ریختن به آسیاب دشمن است و کسانی که دم از وحدت می زنند خود وحدت جامعه را نقص و جامعه را دو قطبی می کنند.

سیرجان

:

امام جمعه سیرجان امروز در خطبه های نماز با اعلام این مطلب که با وحدت و اتحاد باید به پیروزی کامل در برابر دشمنان نظام اسلامی برسیم افزود : دشمن در صدد ایجاد تفرقه است و به هر بهانه ای می خواهد اتحاد و همبستگی را خدشه دار کند تا بتواند به مقاصد شوم خود برسد و امروز ما نیز در برابر دشمنان تحمل می کنیم تا به پیروزی کامل که نزدیک است برسیم .

حجه الاسلام سید محمود حسینی از ریاست قوه قضائیه قدردانی کرد و افزود : ایشان مبارزه جدی با فساد دارد و برخورد انقلابی هم در این زمینه به خرج می دهد و به همین واسطه با توطئه های گوناگون ترور شخصیت و تخریب می شوند که باید فراموش نکنیم حضرت آیت الله بهشتی هم ابتدا ترور شخصیت و در اذهان عمومی تخریب شد تا اینکه ترور شد و به شهادت رسید.

وی به عملکرد آقای رئیسی اشاره کرد و گفت : برگشت ۴۰ هزار میلیارد تومان به صندوق دولت ، پس گیری ۱۷۸ هزار هکتار زمین ملی از زمین خواران ، برگشت ۴ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی ، تحویل ۱۸۰۰ میلیارد تومان اموال بیت المال به وزارت نفت وبرگشت ۸۰۰ میلیارد تومان بابت ۵۰۰ پلاک آستان قدس از اقدامات مدت کوتاه قوه قضائیه است.

خطیب جمعه سیرجان  با اشاره به هفته وحدت گفت: وحدت مسلمانان ازارکان دینی شیعه و سنی است و گرچه جلسات متعددی داشتیم اما یادمان نرود که اختلاف و تفرقه خواسته دشمن و به ضرر شیعه و سنی است.

حجت الاسلام حسینی افزود :  رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی همگی دارای خصوصیت ظلم و چپاول هستند، آنها ضد خدا و ضد انسان هستند و آنها به دنبال منافع خودشان هستند و  برایشان ظلم و تعدی به ملت ها هم معنی ندارد چون در خواسته خود و توسعه طلبی حدو مرزی ندارند.

امام جمعه سیرجان گفت: رژیم صهیونیستی به مردم فلسطین ظلم می‌کند و توان مقاومت هم برابر این مردم مبارز را ندارد و در صدد ایجاد هرج و مرج در منطقه اعم از عراق ، لبنان و سوریه هستند که ملت ها باید نگذارند دشمنانشان به اهداف خود برسند.

وی افزود :  دشمن در نقاط تصمیم گیری نفوذ و رخنه می‌کند تا به  اهداف شوم خود را برسد و باید بیشتر دقت کنیم و بدانیم که هدف دشمن وحدت ما را به هم بزند واز تشتت و تفرقه بپرهیزیم .

حجت الاسلام حسینی به رزمایش الی بیت المقدس در شهرستان اشاره کرد و گفت :  فرمان بسیج فقط فرمان حضور فیزیکی در مقابل تهدیدات نیست، بلکه نقش بسیجیان یک فرهنگ و تفکر بوده که در حال حاضر در عالم اسلام گسترش یافته است و باید آن را روز به روز گسترش دهیم و فرمان تشکیل بسیج مستضعفان مختص به یک زمان خاص نیست و این رزمایش ها حکایت از آمادگی همیشگی جوانان در مقابل توطئه های دشمنان است.

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها