۲۵ آبان ۱۳۹۸، ۷:۴۶
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 83554606
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکلات واحدهای تولیدی کوچک خراسان شمالی شناسایی می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی خراسان شمالی گفت: با توجه به رویکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر شناسایی و احصای مشکلات واحدهای صنعتی، این مشکلات در استان شناسایی و اعلام می‌شود.

سیاوش وحدت روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموع قراردادهای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی ۵۵۴ قرارداد است و نیمی از این قراردادها به بهره برداری رسیده و آن هایی که هنوز به بهره برداری نرسیده در حال طی مراحل قانونی و یا ساخت است.

وی افزود: هم اکنون، از مجموع ۲۷۸ واحد صنعتی بهره برداری شده و مستقر در شهرک های صنعتی خراسان شمالی  ۴۸ واحد صنعتی غیر فعال است.

وی گفت: همچنین با بررسی مجموع قراردادهایی ساخت واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی استان تا سال ۹۴ به منظور تعیین تکلیف آن ها، در سال جاری ۱۰ قرارداد که هیچ اقدامی نکرده بودند،  فسخ شده است.

وحدت اظهار داشت: تعیین تکلیف قراردادهای که تا سال ۹۸ منعقد شده نیز در دستور کار قرار دارد و برای آنها نیز برنامه ریزی شده است.

وی با تاکید بر حل مشکلات واحدهایی که فعالیت آن ها متوقف شده است اظهار داشت: شرکت شهرک های خراسان شمالی همه مواردی را که ممکن است با توجه به آن ها این قراردادها اجرایی شود بررسی می کند و آخرین راهکار فسخ قراردادهای اجرا نشده و بازپس‌گرفتن اراضی است که به این افراد واگذار شده است.   

وی از تشکیل نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای حل مشکلات مختلف مانند بیمه و مالیات واحدهای صنعتی نیز به طور مرتب خبر داد و گفت: از تمامی ظرفیت‌های موجود برای حل و فصل مشکلات واحدهای صنعتی به منظور حفظ وضعیت موجود تولید و اشتغال و در پی آن، ارتقای توان تولید استفاده می شود.

خراسان شمالی ۱۵ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد.

 مجموع سرمایه‌گذاری در این واحد ها ۲ هزار و ۸۱۶ میلیارد ریال است و میزان اشتغال زایی آنها نیز چهار هزار و ۳۸۵ نفر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha