۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۲۲:۳۵
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 83554278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

جهانگیری: دریاچه ارومیه به کانون حیات و توسعه تبدیل می‌شود

ارومیه- ایرنا- معاون اول رییس جمهوری گفت: احیای دریاچه ارومیه برای دولت خیلی مهم است و این دریاچه پس از احیا به کانون حیات و توسعه منطقه و کشور تبدیل می‌شود.

اسحاق جهانگیری شامگاه چهارشنبه در ورود به ارومیه و در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: به عنوان رییس ستاد احیای دریاچه ارومیه سعی کرده‌ام تا در هر شرایطی و با وجود محدودیت‌های بودجه‌ای، اعتبارات ستاد احیا تخصیص یابد و امروز وضعیت دریاچه به فضل خدا در سایه تلاش‌های صورت گرفته و افزایش نزولات آسمانی خوب است.

وی ادامه داد: دریاچه ارومیه فقط به آذربایجان‌غربی متعلق نیست، بلکه یک کانون مهم توسعه و حیات است که اگر اتفاق بدی برای آن می‌افتاد، برای کل کشور مساله خطرناکی بود؛ اگرچه برای استان‌های آذربایجان‌غربی و آذربایجان‌شرقی این خطر بیش از هر جای دیگر می‌توانست به یک تهدید جدی تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه از سال 1392 ستادی در دولت با مسئولیت وی تشکیل و جلسات مرتبی در این‌ خصوص برگزار شد، اظهار داشت: از مدتی قبل برنامه سفر به ارومیه و برگزاری جلسه ستاد احیا در این شهر را داشتیم تا به شکل میدانی از اقدامات انجام شده بازدید کنیم و در جریان کارها قرار گیریم.

وی اضافه کرد: با همت مسئولان، مردم و کشاورزان طرح‌های متعددی در این سال‌ها در بخش کشاورزی، لایروبی رودخانه‌ها، احداث تونل‌های مهم انتقال آب به دریاچه و احداث تصفیه‌خانه بزرگ پساب به دریاچه ارومیه اجرا شد تا امروز بتوانیم با امیدواری زیادی بگوییم که دیگر از آن خطر اصلی درباره دریاچه ارومیه عبور کرده‌ایم و در