مجوزی برای نمایش فیلم ایکسونامی در مشهد صادر نشده است

مشهد-ایرنا- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: هیچ مجوزی برای نمایش فیلم "ایکسونامی" در مشهد از سوی این اداره یا معاونت امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی صادر نشده است.

محمد استادی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مدیر پخش حوزه هنری مشهد در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که "مدیران پردیس سینمایی هویزه مشهد طی تماس تلفنی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد، هماهنگی‌های لازم را انجام داده و مجوز ضمنی را گرفته‌اند" در حالی که هیچ مجوز ضمنی برای نمایش فیلم ایکسونامی صادر نشده است و این ادعا تکذیب می شود.

وی ادامه داد: برای مدیر سینما هویزه مشهد نامه مکتوبی مبنی بر اینکه فیلم مستند "ایکسونامی" پروانه نمایش ندارد نیز ارسال شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد گفت: این اداره طی سال گذشته در مکاتبه‌ای با همه پردیس‌های سینمایی این شهرستان اعلام کرده که اکران هر فیلمی نیازمند اخذ مجوزهای قانونی لازم است.

به گزارش ایرنا، ۲۰ آبان ماه فیلم مستند ایکسونامی همزمان با تهران و اصفهان در پردیس سینمایی هویزه مشهد در حد یک تک اکران و بدون بلیت فروشی به نمایش درآمد.

مدیر پخش حوزه هنری دو روز قبل در گفت و گو با یکی از خبرنگاران با اشاره به اینکه این فیلم فقط یک بار در سینما هویزه مشهد به نمایش درآمد گفته بود: از آنجا که نمایش، عمومی نبود، بلیت‌ فروشی نداشتیم و افراد برای تماشای فیلم دعوت‌ شده بودند.

غلامرضا فرجی افزود: صدور مجوز این تک اکران هم دچار تاخیر شده بود لذا مدیران سینما هویزه مشهد طی تماس تلفنی با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد هماهنگی‌های لازم را انجام داده و مجوز ضمنی را دریافت کردند و فقط یک بار فیلم را نمایش دادند.

در فیلم مستند ایکسونامی یک بازیگر آمریکایی فیلم‌های مستهجن، تجربه رسیدن به آزادی‌ و بی‌پروایی جنسی در آمریکا را برای مردم ایران روایت می‌کند. همچنین این مستند، جنبش‌ها و جنایات جنسی در ایالات متحده آمریکا را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ایکسونامی توسط موسسه فرهنگی - هنری آوش تهیه شده است و محسن آقایی نویسندگی و کارگردانی و محمدرضا بورونی، تهیه‌کنندگی این اثر را بر عهده دارند.

ساخت این مستند بیش از دو سال زمان برده است و نسخه اصلی آن ۱۱۵ دقیقه است که نسخه ۹۰ دقیقه‌ای آن به نمایش در آمده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha