۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 83554017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دفتر تسهیل‌گری در کاشان راه‌اندازی می‌شود

۲۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۰۸
کد خبر: 83554017
دفتر تسهیل‌گری در کاشان راه‌اندازی می‌شود

کاشان- ایرنا- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: یک باب دفتر تسهیل‌گری در یکی از نقاط کمتر توسعه یافته شهرستان کاشان راه‌اندازی خواهد شد.

سید محسن سجاد روز چهارشنبه در نخستین نشست کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت و خانواده شهرستان کاشان بیان کرد: راه‌اندازی این دفتر در کاشان نیز دست‌کم ۶ نفر نیروی انسانی متخصص نیاز دارد که به صورت میدانی ظرفیت‌های محلی و حوزه عمل خود را شناسایی کنند.

وی افزود: جز اعتبار مورد نیاز برای راه‌اندازی، مبلغ دیگری نیز به این دفتر تسهیل‌گری تخصیص داده خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان یادآور شد: این دفترها هم‌اکنون در چهار نقطه اصفهان شامل منطقه‌های ۱۰، ۱۲، ۱۴ و جوی‌آباد خمینی‌شهر تشکیل شده‌اند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به پیوست فرهنگی مسائل اجتماعی تاکید کرد: نباید مسائل اجتماعی به موضوعات سیاسی و امنیتی کشیده شود و در این راستا فرمانداری‌ها باید به دفتر امور اجتماعی بیشتر بها بدهند.

سجاد یادآور شد: کاشان با پیشینه بیش از هفت هزار سال شهرستانی است که حرف‌های بسیاری در بخش صنعت، هنر، ریاضیات، اثرهای تاریخی، مفاخر و میراث فرهنگی، ایثار و شهادت برای گفتن دارد و استقرار زیرساخت‌های مورد نیاز می‌تواند در پیشرفت این منطقه گام‌های موثری بردارد.

فرماندار ویژه کاشان نیز در این نشست گفت: هدف بازآفرینی شهری توسعه مناطق کم‌برخوردار با هدف ایجاد امنیت بیشتر در جامعه، بهبود کیفیت زندگی و کاهش بزهکاری بوده و برخی از آمارها و گزارش‌های موجود موجب ناراحتی است.

علی‌اکبر مرتضایی‌قهرودی با قدردانی از فعالیت‌های شهرداری کاشان به ویژه در نقاط حاشیه‌ای افزود: حفظ بناهایی مانند آب‌انبارها در بافت‌های شهری که ترمیم می‌شود، ضرورت است و چرا که چنین بناهایی حساس بوده و در واقع جزیی از پیشینه این خطه به شمار می‌روند. 

وی با تاکید بر ارائه راهکار در کنار بیان مشکلات تصریح کرد: با وجود محدودیت‌های مالی، تزریق اعتبار مورد نیاز به هنگام برای اجرای طرح‌ها ضروری است و انتظار می‌رود دست‌کم نسبت به تخصیص اعتبارهای پیشین اقدام شود.

فرماندار ویژه کاشان، لزوم توجه به بحث پیشگیری را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: این امر به ویژه در بحث حفظ و تحکیم نظام خانواده ضروری است چرا که با از هم پاشیدن یک خانواده مشکلات زیادی گریبانگیر جامعه می‌شود که گاه قابل جبران نیست.  

عباسعلی قپانی‌پور، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه کاشان هم گفت: برای بحث آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق نشست‌های بسیاری برگزار و اعتبار قابل توجهی جذب شده است اما استان در موضوع حاشیه‌نشینی کاشان را فراموش کرده که انتظار می‌رود این شرایط جبران شود.

بیش از ۱۲۰ دفتر تسهیل‌گری تا کنون در کشور راه‌اندازی شده که هر یک از این دفترها با مسوولیت‌های مدیرعامل، مدیر دفتر، کارشناسان اقتصادی، مددکاری، روانشناسی، حقوق و شهرسازی بسته به نوع محله‌ها در حال فعالیت هستند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha