اقتصاد دانش بنیان یکی از هفت محور بیانیه گام دوم

تهران - ایرنا - دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اقتصاد دانش بنیان یکی از هفت محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

نشست هم اندیشی مشترک سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمعی از اعضای حقیقی این شورا در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد.
به گزارش روز سه شنبه مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سعیدرضا عاملی با اشاره به اسناد تصویب شده در شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: ‌مصوبات و اسناد خوبی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید که می‌توان از سند نقشه جامع علمی کشور، سند نقشه مهندسی فرهنگی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و... در این زمینه نام برد.
 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: خوشبختانه ستاد مهندسی فرهنگی با پیگیری های صورت گرفته تشکیل شد که مصوباتی داشت و باید برای اجرایی شدن بیشتر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برنامه ریزی داشته باشیم.
عاملی با بیان اینکه  اخیرا در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع سند اقتصاد دانش بنیان مطرح شده است، گفت: اقتصاد دانش بنیان یکی از هفت محور بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که این موضوع باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد.
عاملی خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات کمک می‌کند تا اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی مشارکت بیشتری در روند اداره شورا داشته باشند.
استاد گروه ارتباطات دانشگاه تهران گفت:‌ نقاط قوت و داشته‌های خود را ببینیم و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن اشاره به نقش این شورا در سیاستگذاری کلان علمی و فناوری کشور، منزلت و شان شورا را در افکار عمومی جامعه تبیین کنند.
وی افزود: تاکنون زحمات زیادی در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشیده شده است که نتایج این زحمات را مشاهده می‌کنیم.

حمید پارسانیا رئیس شورای تخصصی حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی در این نشست با بیان اینکه مهم ترین آسیب نظام سیاستگذاری ما روش اجرای سیاست‌های کلان است، گفت: مهم‌ترین فساد این است که یک سیاست در اجراء امتداد پیدا نکند و مطالبه اجرای سیاست‌های در حوره فرهنگ عمومی و حوزه های مرتبط جدی‌تر گرفته نشود.
وی افزود:‌ برای اجرای مصوبات باید مطالبه عمومی ایجاد شود و اجرای سیاست‌ها به صورت دقیق گزارش، پیگیری و راستی آزمایی شود.
پس از سخنان پارسانیا، منصور کبگانیان طی سخنانی گفت: برای اجرای بهتر مصوبات شورا به ضمانت اجرایی محکم و دقیق نیاز داریم.
قائم مقام ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه یکی از نیازهای اجرای مصوبات، فرهنگ سازی است ادامه داد: راهبری مصوبات نیز از دیگر نیازها است که باید بخش‌نامه‌های ابلاغی بر مبنای مصوبات پیگیری شود.
 عبدالله جاسبی رئیس اسبق دانشگاه آزاد اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به مقالات علمی و پژوهشی ISI در دانشگاه ها و اشکالات وارده بر آن گفت: ‌با توجه به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، ‌ دانشگاهیان ما در مبادلات علمی خود با محدودیت‌های زیادی مواجه شده‌اند که باید در این زمینه برنامه ریزی داشته باشیم به عنوان مثال می توانیم بر ظرفیت نشریات داخلی تاکید داشته باشیم.
جاسبی اظهار داشت: باید اجرای مصوبات را با جدیت بیشتری پیگیری کنیم تا آثار این مصوبات بیشتر مشاهده شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha