۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۳۸
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83550816
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رییس هنگ کنگ: دولت با خشونت تسلیم نمی شود

۲۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۳۸
کد خبر: 83550816
رییس هنگ کنگ: دولت با خشونت تسلیم نمی شود

پکن-ایرنا- «کری لام» رییس منطقه اداری هنگ کنگ در یم مصاحبه مطبوعاتی در این منطقه گفت که دولت محلی هرگز با خشونت تسلیم نخواهد شد.

به گزارش تلویزیون فونیکس از هنگ کنگ، خانم لم روز دوشنبه خاطر نشان کرد اینکه برخی تصور کنند با آشوبگری و خشونت دولت این منطقه تسلیم خواسته های سیاسی آنها می شود، اندیشه ای خام است.

وی اعتراضات و آشوب ها را محکوم کرد و گفت: بسیاری از معترضان در جریان اعتراضات خود اقداماتی خشونت آمیز مرتکب شده و به مردم و مکان های عمومی یورش برده و بسیاری از مکان ها را به آتش کشیده اند.

این اظهارات یک روز پس از آن صورت می گیرد که در جریان اعتراضات بزرگ در هنگ کنگ، پلیس به سوی چندین نفر از آشوبگران تیراندازی کرد و یک نفر زخمی شد و یک نفر نیز در جریان درگیری ها زخمی شده است.

پس از آنکه یک دانشجو روز جمعه گذشته در یک پارکینگ در نزدیکی ایستگاه پلیس در هنگ کنگ کشته شد، دامنه اعتراضات در این ناحیه گسترده تر شده است.

روزنامه ساوت چاینا از هنگ کنگ نوشته است برخی از معترضان به شکل جدی با پلیس درگیر شده و به سمت ماموران حمله برده اند و شماری از نیروهای امنیتی و پلیس برای مقابله با آنها تیراندازی کرده اند.

گزارش حاکی است در روزهای گذشته ده ها نفر از معترضان که شماری از آنها دانشجو بوده اند، از سوی ماموران پلیس دستگیر شده اند بیش از ۳ هزار نفر از معترضان و خشونت طلبان در پنج ماه گذشته در هنگ کنگ دستگیر شده اند و بازجویی از برخی از آنها در جریان است.

دولت چین نسبت به تشدید خشونت ها و زیر پا گذاشتن اصل یک چین هشدار داده و تاکید کرده است خشونت طلبی نتیجه ای برای آشوبگران نخواهد داشت.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha