۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۵
کد خبر: 83548256
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

متخلفان در اربعین ٣۸ میلیارد ریال جریمه شدند

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به طرح اربعین حسینی این سازمان گفت: ۲ هزار و ۴۱۷ پرونده در این خصوص تشکیل شده است و متخلفان به پرداخت ۳۷ میلیارد و ۹۸۵ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

سید یاسر رایگانی روز یکشنبه در نشست خبری افزود: در بازه زمانی برگزاری اربعین حسینی، تعداد هزار و ٢۵۶ اکیپ گشت مشترک تشکیل شد که ۵ هزار و ۸۸ مورد بازرسی انجام دادند.
وی گفت: ٣۵ پرونده تخلف برای دفاتر هواپیمایی در بازه زمانی اربعین تشکیل و در حال رسیدگی است که استان تهران دارای ٢٣ پرونده تخلف و بعد از آن استان خوزستان قرار دارد.
رایگانی اظهار داشت: اگر این تخلفات در شبکه دلالی نیست در چه قالبی است که اینطور تخلف می کنند؟ با چه مجوزی یک ایرلاین خارجی به راحتی روی سایت خود بلیط شیراز نجف را ١١ میلیون اعلام می کنند؟ 
سخنگوی تعزیرات ادامه داد: تعداد هزار و ۸۷۸ واحد دارای تخلف، ۲ هزار و ۳۲ واحد بدون تخلف، هزار و ۱۷۸ واحد نیازمند تذکر برای اصلاح تخلف شناسایی شدند.
رایگانی درباره آمار کلی شعب بدوی گفت: از ابتدای امسال تعداد ۳۴۴ هزار و ۳۳۳ فقره پرونده به تعزیرات وارد، ۳۳۸ هزار و ۶۶ پرونده مختومه و ۴۸ هزار و ۹۶۴ پرونده باقی مانده است.
وی اظهار داشت: آمارها حاکی از این است که عملکرد تعزیرات رشد ۲۹۲ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است و متخلفان ۱۷۳ هزار میلیارد ریال محکوم شدند.
سخنگوی تعزیرات درباره اجرای احکام گفت: ۱۹۸ هزار و ۳۵۳ پرونده در حوزه  کالا و خدمات، ۳۰ هزار و ۹۵۲ پرونده در حوزه قاچاق  و ۲۱ هزار و ۱۸۸ پرونده در حوزه بهداشت، دارو و درمان بوده است. 
رایگانی ادامه داد: ٧٧٠میلیارد ریال اعاده حق شاکی به اجرای احکام و مبلغ ۴۶۱ میلیارد تومان به اجرای وصولی در حق صندوق دولت بوده است.
سخنگوی تعزیرات گفت: کل پرونده ها در هفت ماهه نخست سال نسبت به بازه مشابه سال گذشته ۱۴ درصد رشد داشته که این رقم در موضوع قاچاق رشد ۲۸ درصدی داشته است.
 

خودروسازان داخلی در کاهش قیمت خودرو خلل ایجاد کردند
سخنگوی تعزیرات حکومتی درباره بازار خودرو گفت: به رغم اینکه در دو ماهه اخیر بازار سیر نزولی داشت ولی متاسفانه خودروسازان داخلی نقش خود را در این سیر نزولی به خوبی ایفا نکردند و با عدم عرضه خودرو و عدم پلاک گذاری به موقع در پایین آمدن نرخ خودرو خلل ایجاد کردند.
وی تصریح کرد: در برخی خودروهای داخلی تا مبلغ ١١ میلیون تومان قیمت ها افزایش یافته است و در شرایطی که بازار روند کاهش قیمت داشت اما خودروسازان موافق این روند نبودند و خلل ایجاد کردند.
رایگانی در پاسخ به اینکه تعزیرات چگونه به بازار خودرو نظارت می کند، افزود: تعزیرات دستگاه رسیدگی کننده و نه ناظر است اما روزانه گزارش تعداد موجودی انبارها و قطعات و میزان فروش را از خودروسازان دریافت می کنیم.
وی اظهار داشت: در خصوص قیمت گذاری مرجع قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان است که قیمت نهایی در ستاد تنظیم بازار تعیین می شود اما قیمت‌گذاری خودروها تابع قیمت تمام شده، قطعات و لوازم یدکی و حقوق کارگران و بیمه نیست.

یک دانه ذرت آلوده وارد چرخه توزیع و تولید نشده است
رایگانی درباره پرونده ذرت های آلوده گفت: مقدار زیادی وارد کشور شده است  اما مردم خیالشان راحت باشد که یک دانه ذرت وارد چرخه توزیع و تولید نشده است.
وی ادامه داد: اکنون موضوع نحوه امحاء این محموله است چون هزینه بسیاری دارد.
رایگانی درباره پرونده کارمندان تعزیرات گفت: سه نفر از همکاران ما در ستاد تخلفاتی داشتند که با پیگیری رئیس سازمان و حراست سازمان تعزیرات به دادگستری معرفی شدند و اظهارات آنها در دادسرا اخذ و پرونده به دادگاه ارسال شده است اما اکنون این افراد مشغول به کار هستند چون حکمی صادر نشده است.

وزارت ارتباطات اپراتورهای متخلف را به تعزیرات معرفی کند
سخنگوی تعزیرات در پاسخ به سوالی درباره بازگشت مبلغی به زائران اربعین از سوی اپراتورها گفت: به صرف اینکه ٢۶ میلیارد تومان به حساب مشترکان یا به عبارتی زائران امام حسین (ع) برگشت داده شود، کافی نیست و باید مشخص شود و شفاف باشد که این مبالغ به چه علت بوده است؛ به دلیل گران‌فروشی یا کم فروشی بوده است.
وی اظهار داشت: اگر پیگیری های شخص وزیر ارتباطات نبود، این اقدام انجام نمی شد بنابراین برای برخورد با متخلفان باید تخلف اپراتورها از سوی وزارت ارتباطات اعلام شود تا تعزیرات به این تخلفات رسیدگی کند.

قیمت ایمپلنت در تهران تا ۵۶ میلیون تومان است سخنگوی تعزیرات حکومتی گفت: تعرفه ها در تهران تا ٢۵٠ درصد اختلاف دارند و بخش زیادی از مردم نمی توانند از خدمات دندانپزشکی به دلیل قیمت های بالا بهره مند شوند.
وی ادامه داد: برخی دندانپزشکان به دلار هزینه از بیماران دریافت می کنند و قیمت ایمپلنت در تهران تا ۵۶ میلیون تومان است.
رایگانی اظهار داشت: اخیرا شنیده ام عده بسیاری به مبلغ دو میلیون تومان ایمپلنت انجام داده اند و باعث مشکلات بسیاری برای بیماران شده است زیرا کیفیت بسیار پایین داشته است؛ بنابراین وزارت بهداشت در این خصوص وارد شود و متخلفان را شناسایی و به تعزیرات معرفی کنند.
سخنگوی تعزیرات تصریح کرد: مردم گول تبلیغات را نخورند زیرا برخی مواقع خدمات بی کیفیت خدمات دندانپزشکی موجب عفونت های مغزی می شود و بسیار خطرناک است.
رایگانی افزود: انجمن صنفی دندانپزشکان که تبلیغات آدامس و خمیردندان را تایید می کند اما در مورد قیمت گذاری این خدمات وارد نشده است.

فروش همه کالاها در فروشگاههای اینترنتی بدون متولی است
سخنگوی تعزیرات درباره فعالیت فروشگاه های فروش اینترنتی گفت: حتی شرکت های برند در فضای مجازی تقلب در کسب مشهود دارند و از نظر بهداشتی کالاهای بهداشتی که عرضه می کنند، فاقد نظارت هستند.
وی ادامه داد: کالاهای مصرفی الکتریکی مانند گوشی موبایل، کامپیوتر و لپ تاپ تقلبی بسیاری به صورت اینترنتی فروخته می شود و تماس های بسیاری با سامانه ١٣۵ تعزیرات در این زمینه داشتیم.
رایگانی اضافه کرد: یک اتحادیه کل فروش اینترنتی را رصد می کند و تاکنون هیچ پرونده ای به تعزیرات از این اتحادیه ارجاع نشده است بنابراین مردم در این زمینه هوشیار باشند.

سخنگوی سازمان تعزیرات با اشاره به کشف انواع ارزهای خارجی در گشت های تعزیراتی استان تهران گفت: انواع ارزهای خارجی به مبلغ ۳ میلیارد و ۱۱۱ میلیون ریال در گشت های تعزیرات در فرودگاه امام خمینی (ره) تهران کشف شد که فرد متخلف به پرداخت ۶ میلیارد ریال و ضبط ارزهای مکشوفه محکوم شد.

مهمترین پرونده های تعزیرات در استان ها
سخنگوی تعزیرات در ادامه با اشاره به مهمترین پرونده های استانی گفت: در استان کردستان، قاچاقچیان ۳ محموله فرآورده نفتی به مقدار ۹۴ هزار لیتر در شهرستان بیجار دستگیر و علاوه بر ضبط محموله حکم به پرداخت ۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال جزای نقدی برای متخلفان صادر شد که این حکم اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین در شهرستان دیواندره، قاچاقچی ۱۱۰ دستگاه تلفن همراه هوشمند به پرداخت ۵ میلیارد و ۸۲۰ مییلون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.
رایگانی افزود: در استان خراسان رضوی، مأموران هنگ مرزی تایباد از یک تبعه افغان ۱۱ میلیون و ۹۹۰ هزار روپیه معادل ۷۲۰ میلیون تومان را در جعبه های بیسکویت کشف کردند و پرونده در حال رسیدگی است.
وی اضافه کرد: همچنین در این استان، ماموران مستقر در ترمینال پروازهای خارجی از یک تبعه عراقی ۳۶ میلیون و ۹۸۵ هزار دینار عراقی و ۴۱ هزار و ۹۰۰ دلار آمریکا را کشف و ضبط کردند و ماموران همچنین از مسافر دیگری مقدار ۵۳ هزار دلار آمریکا را کشف کردند.
رایگانی گفت: در استان ایلام، محموله سیگار قاچاق در شعبه اول دره شهر تشکیل و پرونده این تخلف به ارزش ۳ میلیارد و ۴۶۶ میلیون ریال در حال رسیدگی است همچنین پرونده قاچاق محموله پارچه به ارزش یک میلیارد و ۸۱۶ میلیون ریال نیز در شعبه اول تعزیرات مهران در دست رسیدگی است.
سخنگوی تعزیرات گفت: در استان فارس، عامل قاچاق ۹۶۱ دستگاه گوشی تلفن همراه قاچاق در شهرستان فیروزآباد به پرداخت ۲۸ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند و متهم به علت عجز از پرداخت جریمه در زندان به سر می برد همچنین در شهرستان کازرون قاچاقچی البسه زنانه به پرداخت ۱۳ میلیارد ریال جریمه محکوم شدند.
رایگانی افزود: در استان آذربایجان غربی، متهما قاچاق ۶۲۴ هزار و ۳۷۰ دلار آمریکا به ضبط ارز مکشوفه و پرداخت ۶۹ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شدند و در پرونده دیگری، عامل قاچاق ۴۶ هزار و ۱۴۰ لیتر نفت سفید در شهرستان ارومیه به ضبط سوخت مکشوفه و پرداخت ۳۵ میلیارد ریال جریمه نقدی محکوم شد.
وی اظهار داشت: در استان سمنان، متهم حمل ۵ هزار و ۷۱۷ بکس سیگار قاچاق در شاهرود به ضبط محموله و پرداخت یک میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد و در پرونده تخلف دیگری، یک شرکت تولیدی به دلیل عرضه خارج از شبکه و عدم ایفای تعهدات ۲ هزار تم شمشه آلومینیومی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال تشکیل شده و در حال رسیدگی است.
سخنگوی تعزیرات گفت: در استان کرمان، با کشف ۳۰ هزار و ۵۰۰ لیتر نفتگاز از یک تانکر نفتکش، متهم به ضبط محموله و پرداخت ۲ میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد که این حکم اجرایی شده است.
وی درباره مهمترین پرونده های استان زنجان گفت: چهار انبار احتکار کالا شناسایی و به صورت سرزده مورد بازرسی قرار گرفت و پس از احراز تخلف، حکم به الزام عرضه کالاها به نرخ دولتی صادر و متهمان به پرداخت یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
رایگانی افزود: در استان یزد، با هوشیاری ماموران، محموله قاچاق قطعات، لوازم خودرو و عدسی عینک در گلوگاه شهید مدنی مهریز کشف و پرونده به ارزش ۲ میلیارد ریال در حال رسیدگی است.
وی درباره پرونده های مهم استان آذربایجان شرقی گفت: با توجه به تعهد یک شرکت در قبال دریافت ارز برای واردات گوشت و کاغذ دیواری و با توجه به عدم ارائه مدارک در خصوص انجام تعهد ظرف سه ماه، پرونده رسیدگی و در نهایت تخلف شرکت محرز اعلام شد و مقرر شد مبلغ سه میلیون یورو و ۶ میلیارد و ۶۱۳ ون کره جنوبی به بانک شاکی بازگردانده شود و کارت بازرگاین شرکت نیز ۶ ماه تعلیق شد.
وی اضافه کرد: همچنین یک شرکت تولیدی قند که اقدام به عرضه خارج از شبکه ۲ هزار تن شکر سهمیه ای کرده، موضوع رسیدگی و مشخص شد علاوه بر تخلف یاد شده، این شرکت مقدار ۳۵۰ تن شکر را نیز از سهمیه استانی دریافت و تبدیل به قند کرده و به قیمت بالاتر از قیمت مصوب به فروش رسانده است. در نهایت با احراز تخلف، متهم به پرداخت ۱۳۷ میلیارد جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.
رایگانی اظهار داشت: در استان مازندران، جریمه گرانفروشی یک شرکت لبنی به مبلغ ۱۰ میلیارد ریال وصول شد همچنین در این استان، پرونده گرانفروشی روغن موتور به ارزش سه میلیارد ریال تشکیل و در حال رسیدگی است.

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha