۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۱۴
کد خبر: 83547017
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز بکار نشست‌های تبادل علم و فناوری با حضور دانشمندانی از ۲۷ کشور

تهران- ایرنا- ششمین نشست استِپ امروز با حضور ۷۰ دانشمند از ۲۷ کشور دنیا در تهران آغاز بکار کرد.

نشست ششم استِپ در حالی آغاز بکار کرده است که این برنامه برای نخستین بار با محوریت و میزبانی پنج دانشگاه تراز اول و همکاری ۹ دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز پژوهشی معتبر ایران برگزار می‌شود.
دکتر سعید سهراب پور دبیر ششمین نشست استِپ روز شنبه در مراسم هفته جایزه مصطفی (ص) در دانشگاه الزهرا در خصوص برگزاری این دوره از نشست‌های استِپ گفت: با همت دبیرخانه اجرایی این رویداد امروز شاهد حضور نزدیک به ۷۰نفر از دانشمندان، مدیران مراکز آموزشی و تحقیقاتی از ۲۷ کشور دنیا در حوزه‌های "همکاری های علمی" ،"تامین مالی علم و فناوری" ، " بانوان و علم و فناوری"، "ارتباطات علم ،"سلامت،" هم بست آب، انرژی و محیط زیست" هستیم.
وی بیان کرد: این نشست‌ها در دانشگاه‌های الزهرا، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، امام صادق (ع) و دانشگاه صدا و سیما  برگزار می‌شود.
سهراب پور ادامه داد: برگزاری بیش از ۲۰ جلسه کمیته‌های علمی در استِپ ششم با مشارکت بیش از ۶۰ نفر از دانشمندان و متخصصان در هریک از حوزه‌های تخصصی این رویداد، برگ زرین دیگری است که آن را از نشست‌های قبلی متمایز می‌سازد.
وی گفت: در این دوره ۲ سمپوزیوم علنی در حوزه‌های ژنتیک پزشکی و نانو فناوری، بیش از ۳۰ سخنرانی و کارگاه آموزشی، ۹ پنل تخصصی و بیش از ۲۰ نشست مشترک و ۷ بازدید از مراکز علمی و فناوری در کنار ۶ نشست اصلی این رویداد برگزار می‌شود.
سهراب پور افزود: استپ ششم در نظر دارد در قالب برنامه‌های موثر و هدفمند، فرصتی را فراهم آورد تا شبکه دانشمندان و صاحب نظران علم و فناوری جهان اسلام در قالب برنامه‌ای به نام step net تشکیل شود تا زمینه تعامل و به اشتراک گذاری ظرفیت‌های میان دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و دانشمندان هرچه بیشتر تسهیل شود.
وی اضافه کرد: رویداد ششم استپ با شعار محوری بازگشت به عصر طلایی تمدن اسلامی و دوره باشکوه پیشرانی مسلمانان در توسعه علم و دانش در جهان در نظر دارد ضمن توجه دادن همگان به ظرفیت‌های بی‌نظیر کشورهای اسلامی و نخبگان مسلمان، فرصتی را فراهم کند تا این ظرفیت‌ها در مسیر حل چالش‌های علم و فناوری کشورهای اسلامی قرار گیرد.
سهراب پور یادآور شد: دانشمندان مسلمان و نخبگان علم و فناوری، پیشرانی توسعه و موتور محرک کشورهای اسلامی هستند. استپ به عنوان تسهیل‌گر، زمینه ساز تبادل تجربیات نخبگان جهان اسلام خواهد بود. در این دوره تلاش شده با طراحی برنامه‌های دقیق فرصت حضور دانشمندان در حل مسائل و چالش‌های جهان اسلام فراهم شود و در دوره‌های آتی از سوی کشورهای دیگر استمرار یابد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha