۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۲۲:۱۱
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83545582
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه خواستار امضای بیانیه‌ای با آمریکا برای محکوم کردن آغاز جنگ هسته‌ای شد

مسکو - ایرنا - وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: ما از مقامات بلندپایه آمریکا خواسته‌ایم بیانیه‌ای مشترکی را برای محکوم کردن آغاز جنگ هسته‌ای در جهان صادر کنند.

سرگئی لاوروف امروز پنجشنبه در دیدار با «ارنست مونیز» مدیر اجرایی سازمان «ابتکارات برای کاهش تهدیدهای هسته ای» و وزیر پیشین انرژی آمریکا با بیان این مطلب افزود: در جریان موضع شما مبنی بر محکوم کردن هرگونه جنگ هسته‌ای قرار دارم و از آن حمایت می‌کنم.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه وضعیت پیرامون برنامه جامع اقدام مشترک درباره برنامه هسته ای ایران (برجام) بسیار متشنج است، گفت: ما به شرکای آمریکایی خود پیشنهاد داده‌ایم در بیانیه مشترکی در سطح عالی، اعلام کنیم که جنگ هسته‌ای برنده‌ای نخواهد داشت و محکوم است.

«ارنست مونیز» مدیر اجرایی سازمان «ابتکارات برای کاهش تهدیدهای هسته‌ای» که برای شرکت در کنفرانس عدم اشاعه هسته‌ای به مسکو سفر کرده است نیز اعلام کرد: صدور چنین بیانیه‌ای از سوی آمریکا و روسیه در عالی‌ترین سطح برای جامعه جهانی بسیار مهم و ضروری است.

گفتنی است از ایران نیز «سیدعباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه به منظور شرکت در کنفرانس بین‌المللی عدم اشاعه با عنوان (انرژی هسته‌ای- خلع سلاح و عدم اشاعه) به مسکو سفر می‌کند.

وی به نمایندگی از ایران در این کنفرانس و در پنل اختصاصی با موضوع توافق هسته‌ای ایران، آخرین وضعیت برجام را تشریح خواهد کرد.

کنفرانس بین‌المللی عدم اشاعه ( انرژی هسته ای- خلع سلاح و عدم اشاعه) یکی از بزرگترین کنفرانس‌ها با موضوع هسته‌ای است که از فردا به مدست سه روز با حضور ۴۰ کشور و ۲۵۰ شخصیت بین‌المللی در مسکو برگزار خواهد شد.
در این کنفرانس که نمایندگانی از سازمان‌های بین المللی IAEA،CTBTO، UNODA نیز حضور خواهند داشت موضوعاتی مانند کنترل تسلیحات بین روسیه و آمریکا- جنبه‌های مختلف برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) – تنش‌های خاورمیانه - عدم پیشرفت در خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی و سایر موضوعات مرتبط مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

در این پنل «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه، «هلگا اشمیت» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «فو کونگ» مدیر کل دپارتمان کنترل تسلیحات و خلع سلاح وزارت خارجه چین نیز سخنرانی می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha