۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۲۹
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83543690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روسیه: زیربار حضور دائم آمریکا درمناطق نفت خیز سوریه نمی‌رویم

مسکو – ایرنا – معاون وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به تلاش آمریکا برای تحکیم حضور خود در مناطق نفت خیز سوریه، آن را اقدامی غیرقانونی از سوی واشنگتن خواند و گفت: مسکو هرگز زیربار رویه‌ای که آمریکا در سوریه پیش گرفته، نمی‌رود.

«سرگئی ورشینین» روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: هرگونه اقدام آمریکا در مورد تحکیم حضور غیرقانونی در میادین نفتی سوریه از نظر ما مغایر با قوانین بین‌المللی است و باید به آن خاتمه داد.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد تصمیم آمریکا برای ایجاد پایگاه نظامی در دیرالزور سوریه برای دفاع از میادین نفتی، گفت: این اقدام نادرست و غیرقانونی است و ما به شدت آن را محکوم می‌کنیم.

مقام‌های روس در چند هفته اخیر، آمریکا را به سرقت نفت سوریه متهم کرده‌اند و خواستار پایان دادن به این اقدام تبهکارانه شده‌اند.
«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه به تازگی به بی‌توجهی آمریکا برای مبارزه با گروه تروریستی داعش اشاره و خاطرنشان کرد: واشنگتن برروی میادین نفتی سوریه تمرکز کرده است.

وی به کنایه گفت: آمریکا می‌خواهد از میادین نفتی سوریه محافظت کند تا دولت سوریه نتواند به این میادین دست یابد.
رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه به اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت دفاع روسیه در مورد قاچاق نفت سوریه اشاره کرد و افزود: نفت سوریه به صورت قاچاق از این کشور خارج می‌شود و با درآمد حاصل از فروش آن، آمریکا از گروه‌های مسلح وفادار به خود حمایت می‌کند.
«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز با تکرار اطلاعاتی که وزارت دفاع این کشور هفته گذشته آنها را افشا کرد، گفت: ایالات متحده آمریکا به صورت غیرقانونی از میادین نفتی در شمال شرق سوریه ماهانه بیش از ۳۰ میلیون دلار نفت استخراج می‌کند.
وی با بیان این مطلب افزود: آمریکا نفت سوریه را با نقض تحریم‌های خود به صورت قاچاق از سوریه خارج می‌کند و قصد ندارد این مناطق سوریه را در آینده نزدیک ترک کند.

روسیه خواستار پیوستن شبه نظامیان کرد به ارتش سوریه است

ورشینین در ادامه سخنان خود در جمع خبرنگاران گفت که روسیه آماده برای کمک به برقراری گفت‌وگوها میان دمشق و کردهای سوریه در همه مسائل از جمله پیوستن شبه نظامیان نیروهای دمکراتیک سوریه به ارتش سوریه است.

وی ادامه داد: ما بارها گفتیم که خواهان برقراری گفت‌وگوهای مستقیم میان کردها و دولت مرکزی سوریه هستیم و کردها را بخش جدایی ناپذیری از ملت سوریه می‌دانیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha