عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب اولویت مهم شورای فرهنگ عمومی هرمزگان

بندرعباس- ایرنا- مهندسی فرهنگی، تدوین پیوست‌های فرهنگی برای همه طرح‌های اقتصادی، صنعتی و تجاری و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری از اولویت های مهم شورای فرهنگ عمومی در استان هرمزگان است.

شورای فرهنگ عمومی به صورت یک پارچه در تمامی استان‌ها و شهرستان‌های کشور به ریاست امامان جماعت و نایب ریسی استانداران و دبیری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضویت بیش از ۲۰ دستگاه مهم  هر ماه برگزار می‌شود.

این شورا مدتی بعد از انقلاب اسلامی با توجه به ایجاد رویه یک سو و هماهنگ در جهت  مهندسی فرهنگی و پرداختن عالمانه به معضلات و انحرافات  فرهنگی جامعه که به طور عموم توسط دشمنان طراحی و به روش‌های مختلف به صورت جنگ نرم به وسیله تکنولوژی وارد جامعه می‌شود،  تشکیل شد.

شورای فرهنگ عمومی در استان هرمزگان نیز با حضور حجت الاسلام‌ و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، فریدون همتی استاندار استان و اعضای عضو در این شورا با قوت برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهارداشت: وسعت بسیار زیاد هرمزگان، حضور اقوام و مذاهب متعدد، هم‌جواری و همزیستی با کشورهای حاشیه خلیج فارس، مرکزیت تجاری و صنعتی و غیره در استان را از لحاظ فرهنگی ویژه و خاص نموده و شورای فرهنگ عمومی وظیفه دارد با بررسی همه جوانبه و آسیب‌شناسی و استفاده از استادان مجرب تعادل لازم را ایجاد کند.

رضا کمالی زرکانی روز سه‌شنبه به مناسبت ۱۴ آبان روز شورای فرهنگ عمومی در گفت‌وگو با ایرنا شورای فرهنگ عمومی را حافظ مرزهای اعتقادی و دستاوردهای فرهنگی و اعتقادی مردم و فرهنگ دوستان دانست.

وی ابرازداشت: در این راستا شوراهای تخصصی متعدد با عضویت دستگاه‌های مرتبط تشکیل و طرح‌های مختلف را بررسی و برای تصویب و عملیاتی شدن به شورای فرهنگ عمومی ارایه می‌دهند که این روش باعث ایجاد نگاه همه جانبه و پیشگیری از معضلات و مشکلات فرهنگی و اعتقادی جامعه شده است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی هرمزگان در پایان خواستار تعامل و همکاری فرهنگ دوستان، پژوهشگران و جامعه دانشگاهی و حوزوی هرمزگان با شورای فرهنگ عمومی در رسیدن به نتایج مطلوب و اثرگذار برای حفظ فرهنگ اصیل و آینده جوانان این استان شد.     

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha