فرمانده سابق سپاه ملایر: نظم جهان بر مدار آمریکا رو به افول است

همدان- ایرنا- فرمانده سابق سپاه ناحیه ملایر گفت: امروز موازنه قدرت در جهان به سرعت در حال تغییر و نظم جهان بر مدار آمریکا رو به افول است.

سرهنگ علی حسنی روز دوشنبه در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان ملایر اظهار داشت: آمریکا که ادعای دموکراسی و حقوق بشر دارد، خود بزرگترین ناقض حقوق بشر است.

وی با بیان اینکه لانه جاسوسی آمریکا مرکز طراحی و توطئه علیه انقلاب نوپای ایران اسلامی بود افزود: این لانه جاسوسی روز ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ توسط جوانان انقلابی و دانشجویان ایران تصرف شد.

فرمانده سابق سپاه ناحیه ملایر با اشاره به اینکه با تسخیر لانه جاسوسی هیمنه آمریکا در هم شکست بیان کرد: استکبار جهانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و خارج شدن ایران از یوغ استعمارگران با شکست بزرگی مواجه شد.

سرهنگ حسنی ادامه داد: آمریکا ادعای مالکیت جهان را دارد و در این تفکر است که تمامی کشورها وطن ما است و هر کسی با ما نیست، علیه ما است و با این تفکر خود را در امور دیگر کشورها دخالت می‌دهد.

وی سفارت خانه‌های آمریکا را مرکز جاسوسی در دیگر کشورها دانست و ادامه داد: آمریکا با خارج شدن ایران از زیر یوغ آنان و همچنین متحمل شدن شکست سنگینی در جنگ ویتنام، برای جبران این شکست‌ها، به دنبال پیاده کردن تئوری سیاست جدیدی در منطقه بودند.

ایران قلب خاورمیانه است

فرمانده سابق سپاه ناحیه ملایر الهام‌بخشی و استقلال سیاسی جمهوری اسلامی ایران را مشکل عمده آمریکا عنوان کرد و افزود: آنها باور نمی‌کردند که جمهوری اسلامی داوم بیاورد.

سرهنگ حسنی اظهار داشت: ملت بزرگ ایران با شعار «نه شرقی و نه غربی»، توکل بر خداوند و حمایت مردمی این استقلال واقعی را تحقق بخشیدند.

وی با بیان اینکه ملت ایران ۴۰ سال با توطئه‌های استکبار مبارزه کرد و پیروز شد، محل اتصال سه قاره بزرگ جهان، قلب خاورمیانه، حاکمیت تنگه هرمز، دارا بودن ذخایر غنی فسیلی و منابع معدنی و توانمندی در عرصه‌های مختلف را از جمله مزیت‌های ایران برشمرد که موجب شده آمریکا و قدرت‌های جهانی به فکر بازگشت به این کشور باشند.

فرمانده سابق سپاه ناحیه ملایر ادامه داد: امروز دیگر تهدید کارساز نیست و قرن غلبه مستضعفان بر مستکبران است.

سرهنگ حسنی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران امروز به درختی تنومندی تبدیل شده و از تهدیدهای آمریکا هراسی ندارد تاکید کرد: ملت ایران ترسی از جنگ ندارد، با قاطعیت می‌گوییم هیچ جنگی رخ نخواهد داد و امروز از نظر توان نظامی به بازدارندگی متقابل رسیده‌ایم.

توانمندی نظامی ایران قابل مذاکره نیست

وی انهدام مرکز داعش در سوریه توسط موشک‌های بالستیک سپاه پاسداران و سقوط پهپاد آمریکایی را درسی بزرگ برای دشمنان دانست و اظهار داشت: آمریکا امروز می‌داند که توانمندی نظامی ایران قابل مذاکره نیست.

فرمانده سابق سپاه ناحیه ملایر همچنین جهان امروز را صحنه مقابله معنویت اسلامی با مادی‌گرایی غرب دانست و افزود: هم اکنون ۲ روش زندگی لیبرال دموکرات فاسد غرب به رهبری آمریکا و روش سبک زندگی اسلامی و گفتمان عدالت‌خواهی جمهوری اسلامی به رهبری رهبر معظم انقلاب در مقابل یکدیگر قرار گرفته است.

سرهنگ حسنی بصیرت و مقاومت را ۲ اصل مهم برای پیروزی در این عرصه دانست و گفت: کسی می‌تواند پرچم اسلام را بالا نگه دارد که بصیرت و مقاومت داشته باشد.

وی با بیان اینکه ملت ایران دشمن شناس است و مقابل هیچ ابرقدرتی سر خم فرود نمی‌آورد ادامه داد: امروز ما در معرض بمباران اطلاعاتی هستیم و به طور قطع با تبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب از این پیچ سخت نیز با موفقیت عبور خواهیم کرد.

در روز ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، دانش آموزان ملایری با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده» یکصدا مسیر میدان امام خمینی(ره) تا میدان آزادگان این شهر را راهپیمایی کردند و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام کردند.

در راهپیمایی ۱۳ آبان در ملایر مسئولان، خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان، ورزشکاران، روحانیان، امام جمعه ملایر، فرماندار ویژه ملایر، نیروهای نظامی و انتظامی دوشادوش آحاد مردم حضور داشتند.

در پایان قطعنامه ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی قرائت شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha