معاون شهردار تهران: ذینفعان شهری را در تصمیم‌سازی‌ها مشارکت دادیم

تهران-ایرنا- معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: ذینفعان شهری، نمایندگان کسب ‌و کارها و تمام اقشار مرتبط را به اتاق‌های تصمیم‌گیری دعوت کردیم تا سیاست‌ها و برنامه‌ها اخذ شده ماحصل حضور تمام آنها و نتیجه اقدامات خودشان باشد.

محمدرضا جوادی یگانه روز شنبه در نشست تخصصی چهارمین جایزه بین‌المللی خشت طلایی تهران با موضوع «شهرهای تاب‌آور و زیست‌پذیر برای همه» اظهارداشت: نمایندگان کسب ‌و کارهای موتوری، فروشندگان مترو، کودکان، سالمندان، مردم محلی، کودکان کار، مدیران محلات، شهرداران نواحی و دیگران که در سیاست‌های اتخاذ شده پشت درهای بسته مؤثر هستند را به اتاق‌های تصمیم گیری دعوت کردیم که اینها دیپلماسی درونی ما را تشکیل داده است.

وی گفت: در حوزه دیپلماسی بیرونی هم تأکید ما بر گفت وگو و تبادل با دیگر کلان‌شهرهای بزرگ دنیا است.

جوادی یگانه با اشاره به اینکه تهران زیست‌پذیر برای همه، شهری است که شهروندانش در نظارت آن نقش کلیدی دارند، افزود: طرح‌های مشارکتی را تمام اقشار می‌سازند و امروز بدون در نظرگرفتن شرایط زنان، کودکان و سالمندان نمی‌توان به رؤیای تهرانی برای همه رسید و در حوزه اجتماعی و فرهنگی تلاش داشتیم این سهم را برآورده سازیم.

معاون شهردار تهران بیان کرد: امروز همه ما در کلان‌شهر تهران گردهم آمده‌ایم تا با تأکید بر فراگیری زیست‌پذیری و تاب‌آوری شهر، الگوی فردای تهران را رقم بزنیم.

وی با تأکید بر دیپلماسی شهری و لزوم تدوین برنامه‌های مدیریت شهری و ساخت زمینه‌های لازم برای گفت و گو و استفاده از ظرفیت‌ها و تجربه‌های دنیا در زمینه توسعه اجتماعی و فرهنگی شهرها اظهارداشت: آنچه این موضوعات را در اولویت قرار می‌دهد مرکزیت ارزش‌ها، نیازها و طرح‌های خاص زیستن در جامعه ایرانی است.

جوادی یگانه با اشاره به اینکه شهروند یکی از مهم‌ترین ارکان کلان‌شهر تهران است، گفت: خانه‌ها و فضاها به دلیل قرابت با برخی از خاطره‌های تاریخی ممکن است برای برخی همراه با خرسندی نباشد اما همواره تهرانی‌ها به روی خوش و دست بخشنده در تمام ادوار معروف و مورد تأکید بوده‌اند.

وی افزود: تهران شهری زنده به مردم و شهروندان است نه زنده به تاریخ و جغرافیای آن این شهر همواره سرنوشت‌ساز و تاریخ‌آفرین بوده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران ادامه داد: خاطره انقلاب مشروطه، ملی شدن صنعت نفت، ۱۵ خرداد، انقلاب اسلامی، سال‌های جنگ و سازندگی از این قبیل خاطرات هستند.

جوادی یگانه تصریح کرد: تهران همواره بر امر فرهنگی و اجتماعی تکیه کرده است و امروز بیش از هر زمان دیگر سایرین هم بر ضرورت پررنگ شدن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تهران پی برده‌اند و تلاش ما ساختن شهری با مشارکت تمام شهروندان است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران گفت: طرح‌ها، برنامه‌ها و مدل‌های اثربخش آنها در ساختن شهری انسانی‌تر را به خدمت گرفته‌ایم، شهری که بر اساس خصوصیات زیست کودکان و سالمندان طراحی شده باشد.

وی افزود: همکاری با کسب‌ و کارهای گردشگری در شهر، معرفی و برندسازی تهران و تعیین استانداردهای خوب زیستن از جمله این موارد است.

معاون شهردار تهران اظهارداشت: تهران با محوریت شهری برای همه در تلاش برای ارتقاء سطح تعلق به شهر است.

جوادی یگانه با اشاره به اینکه محور مهم پایتخت در ابعاد انسانی، ایجاد احساس تعلق به شهر است، گفت: لزوماً با داشتن امکانات شهری این موارد امکان‌پذیر نخواهد شد.

وی افزود: افزایش ارتباط چهره به چهره، تعاملات اجتماعی و رشد انجمن‌های مستقل از دولت که حول موضوع و هدف خاص تشکیل می‌شوند، در کنار گفت و گو با ذی‌نفعان و تلاش برای ریل‌گذاری بر اساس این الگو، مسیری است که در آن قدم برمی داریم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران بیان کرد: امروز بر آن هستیم تا تهران بر اساس دیپلماسی مؤثر، شهری باشد که تک تک خشت‌هایش متعلق به تمام تهرانی‌ها باشد، شهری زیست‌پذیر برای همه آنها که شهروند تهران هستند.

نشست‌های تخصصی چهارمین جایزه خشت طلایی روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان و صاحبنظران در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد، آیین اختتامیه این جایزه امروز بعدازظهر برگزار می‌شود.

شعار امسال جایزه جهانی خشت طلایی تهران ایجاد شهرهای هوشمند، تاب‌آور زیست‌پذیر برای همه است.

روز جهانی شهرها در سال ۲۰۱۳ بر اساس پیشنهاد کمیته اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان ملل به منظور همکاری بیشتر شهرهای مختلف جهان برای تقویت زیرساختهای شهری حکمرانی محلی و مدیریت شهری و سایر زمینه‌های حیاتی برای مقابله با عواقب تغییرات شهرنشینی در جوامع مختلف انتخاب شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha