۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۴
کد خبر: 83535420
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرهنگ وقف کتاب در لرستان ترویج شود

۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۴:۲۴
کد خبر: 83535420
فرهنگ وقف کتاب در لرستان ترویج شود

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرعامل خانه کتاب ایران گفت: لرستان خیرین بسیاری دارد که می‎توانندکارهای بزرگی در حوزه خرید کتاب و حمایت از نویسندگان انجام دهند بنابراین باید در راستای نهادینه شدن این فرهنگ در استان تلاش شود.

به گزارش ایرنا نیکنام حسینی پور روز چهارشنبه در دیدار با فعالان حوزه کتاب لرستان که در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم‌ آباد برگزار شد گفت:اعتراض نسبت به کیفیت بد کتاب گلایه درستی است زیرا برخی از ناشران به دنبال سود هستند و به نقش و رسالت خود بدرستی عمل نمیکنند.
وی ادامه داد: نباید هر کتابی در کشور چاپ شود، ناشران باید مسئولیت بپذیرند تا صنعت نشر، حرفه ای و بالنده شود.
وی گفت: در لرستان ۲۹ ناشر پروانه دار و ۳۹ ناشر مولف هم داریم که علت بوجود آمدن ناشران مولف را باید ناتوانی ناشران استان در انجام مسئولیت های حرفه ای خود دانست.
حسینی پور در ادامه به ارائه آمار چاپ کتاب در لرستان اشاره کرد و افزود: یکهزار و ۵۶۸ کتاب از ابتدای انقلاب تا کنون در لرستان چاپ شده که ۵۰ کتاب از این تعداد به زبان لری است.
وی ادامه داد: استان های زاگرس نشین در حوزه شعر و ادب و به ویژه شاهنامه بخاطر روحیه حماسی خود بسیار غنی هستند که این مسئله نشان دهنده پیشرو بودن و داشتن ظرفیت بالای فرهنگی این استان است.
مدیرعامل خانه کتاب ایران با بیان اینکه ایران فقط تهران نیست افزود: تلاش کرده ایم برنامه ها را به سمت استانها سوق دهیم که در این راستا ۱۸ شعبه استانی خبرگزاری کتاب را به منظور معرفی کتب و نویسندگان، فعال کرده ایم و این روند تا پوشش دهی همه استانها ادامه خواهد یافت.
حسینی پور اظهار داشت: آماده ایم برنامه های عصر کتاب که برای تجلیل از مفاخر حوزه فرهنگ مکتوب است در استانهایی مانند لرستان برگزار کنیم.
وی در ادامه به وضعیت کتابفروشی های استان نیز اشاره کرد و گفت: طرح های فصلی حمایت از کتابفروشی ها همواره در دستور کار ما بوده و هست که در این راستا تابستان امسال ۲۰میلیون تومان  یارانه به کتابفروشی ها اختصاص یافت.

حسینی پور خاطرنشان کرد:در توزیع کتاب، دولت نباید متولی همه بخش ها باشد بلکه و مدیریت کار می بایست بدست انجمن ها و بخش خصوصی بوده و دولت تنها سیاست گذاری کند.

وی افزود: همچنین در خصوص قاچاق کتاب نیز خوشبختانه کمیته صیانت تشکیل شده که در تهران بشدت با این معضل بزرگ برخورد شدیدی صورت گرفته و در در استانها هم برنامه های فراوانی را پیش بینی کرده ایم. 

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha