۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 83532903
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارندگی‌های سطح شهر قزوین تحت کنترل هستند

۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۳:۰۴
کد خبر: 83532903
بارندگی‌های سطح شهر قزوین تحت کنترل هستند

قزوین - ایرنا - مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری قزوین از کنترل آبگرفتگی معابر و سیلاب‌های احتمالی ناشی از بارندگی‌ روزهای گذشته در سطح این شهر خبر داد.

مهدی امینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از هفته گذشته ۵۵۰ نیروی عملیاتی این سازمان در سه نوبت کاری و با استفاده از ۵۰ دستگاه پمپ خودمکش ۲ تا چهار اینچی، ۱۵۰۰ متر شیلنگ جهت انتقال آب‌های سطحی و ۶۰ دستگاه خودرو سبک و سنگین در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند

وی اضافه کرد: نیروهای عملیاتی و آماده‌باش سازمان پسماند شهرداری قزوین همچنین با استفاده از هشت دستگاه موتور برق آماده مقابله با هر نوع سیلاب احتمالی هستند.

وی با اشاره به ادامه بارش‌های استان تا چهارشنبه هفته جاری، تاکید کرد: ۲ ایستگاه پمپاژ این سازمان در انتهای خیابان راه‌آهن و شهرک دانش به صورت فعال در حال خدمات‌رسانی به شهروندان هستند.

۷۰ کانون بحرانی شناسایی شده در سطح شهر قزوین

امینی با اشاره به شناسایی ۷۰ کانون آسیب پذیر و بحرانی در سطح شهر قزوین، اظهار داشت: بیشتر نقاط مورد شناسایی شده مربوط به انهار بوده که متاسفانه مهمترین علت آن نیز تخلیه پسماند و نخاله‌های ساختمانی در آن از سوی شهروندان است.

وی یادآور شد: از تیر تا انتهای مهرماه سال جاری سازمان مدیریت پسماند قزوین اقدام به لایروبی و رسوب برداری از کانال‌های سرپوشیده به میزان ۴۸ هزار متر مربع و برداشت ۱۳۰۰ تن ضایعات رسوبی به همراه لایروبی ۱۸۳ هزار متر مربع از رودخانه‌های بسترسازی شده و نشده قزوین و تخلیه ۳۵ هزار تن رسوب صورت گرفته است.

این مسئول شهری با اشاره به تجمیع آب هنگام بارندگی در برخی از میادین و تقاطع‌های سطح شهر، افزود: متاسفانه این مساله به مشکل لوله‌های فاضلاب سطح شهر باز می‌گردد که ظرفیت پذیرش میزان آب‌های سطحی را نداشته که به حالت جوشش بالا آمده و سطح برخی از معابر را مورد پر می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha