مرحله‌ای دیگر از پاکسازی خیابانهای منتهی به حرم مطهر رضوی اجرا شد

مشهد- ایرنا- دبیر یک برنامه پویش مردمی با عنوان "من هم یک پاکبانم" گفت: مرحله سوم طرح پاکسازی خیابانهای منتهی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) در مشهد توسط مردم به صورت خودجوش اجرا شد.

محمد حسین سیستانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراحل اول و دوم این طرح نیز توسط مردم در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی و روز اربعین اجرا شده بود.

وی اظهار داشت: این حرکت مردمی چهار سال متوالی است که در راستای عرض ارادت به ساحت ائمه اطهار (ع) و حفظ محیط زیست انجام می‌شود.

وی گفت: همچنین با برنامه ریزی انجام شده برای زائران پیاده که در مسیر مشهد هستند، پلاستیک هایی برای جمع آوری زباله بین زائران توزیع شده است.

سیستانی افزود: امروز ۳۵۰ نفر در قالب گروه‌های کوچک، مسیر هیات‌های عزاداری به سوی بارگاه منور امام هشتم (ع) را پاکسازی کردند که حدود ۵۰۰ کیسه زباله جمع آوری شد.

وی اظهار داشت: برای افرادی که حضورشان در این حرکت از قبل هماهنگ شده بود، سربند، کارت شناسی، دستکش و کیسه زباله فراهم شده بود و بین افرادی هم که تمایل داشتند در این حرکت انسان دوستانه شرکت کنند کیسه زباله توزیع شد.

وی گفت: بیشتر افراد حاضر در این حرکت دانشجویان و جوانانی بودند که از طریق کانال‌ها و گروه‌های فعال در فضای مجازی در جریان این برنامه قرار گرفتند.

سیستانی افزود: این پویش مردمی با شعار "با هم فرهنگ می سازیم" و به همت کمپین "مهربان باشیم" با حمایت مرکز خدمات شهری شهردای مشهد راه اندازی شده است.

وی ادامه داد: با توجه به حضور انبوه زائران در سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) در مشهد و حرم مطهر رضوی سعی می‌کنیم این حرکت را در این روز (فردا) نیز ادامه دهیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha