۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۰۵
کد خبرنگار: 1110
کد خبر: 83528725
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اعلام همبستگی رهبر مسیحیان مارونی لبنان با معترضان

تهران - ایرنا - کاردینال «بشاره پطرس راعی» رهبر مسیحیان مارونی لبنان روز چهارشنبه ضمن اعلام همبستگی با اعتراضات مردمی از معترضان خواست که مسالمت آمیز بودن اعترضات خود را حفظ کنند و اجازه سوءاستفاده از آن را ندهند.

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، راعی پس از نشست فوق العاده شورای اسقف های کاتولیک لبنان با اعلام این مطلب تاکید کرد: کلیسا همواره در کنار مردم بوده است.

وی با اشاره به این که لبنان از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) شاهد خیزش مردمی تاریخی و استثنایی است که نیاز به اتخاذ مواضع و تدابیر استثنایی نیز دارد،  گفت: ما با انتفاضه مسالمت آمیز لبنانی ها ابراز همبستگی کرده و دلایل بروز آن را نیز  درک می کنیم.

رهبر مسیحیان مارونی لبنان افزود، پیام مردم فراتر از اختلافات است و آن ها برای روی کار آمدن یک دولت مدنی به خیابان ها آمدند.

 وی با درخواست از مقامات دولتی برای اقدامات جدی و شجاعانه برای برون رفت کشور از وضعیت کنونی از میشل عون رئیس جمهوری لبنان نیز خواست که گفت و گوهای لازم را با رهبران سیاسی و روسای طوایف مختلف برای اتخاذ تصمیمات مناسب درباره خواسته های مردم آغاز کند.

 راعی با تاکید بر ضرورت احترام به آزادی رفت و آمد شهروندان و عدم ایجاد مزاحمت برای آنها در تامین نیازهای پزشکی، تربیتی و معیشتی از معترضان نیز خواست که مسالمت آمیز بودن اعتراضات خود را حفظ کنند و اجازه ندهند این حرکت مورد سوء استفاده برخی طرف ها قرار بگیرد.

رهبر مسیحیان مارونی لبنان در ادامه از ارتش لبنان نیز به خاطر حمایت از این اعتراضات و مسالمت آمیز بودن آن قدردانی کرد.

راعی دو روز گذشته،  خواستار برگزاری نشست فوق العاده شورای اسقف‌های کاتولیک با حضور اسقف‌های ارتدوکس در روز چهارشنبه در ارتباط با تظاهرات در لبنان شده بود.

اعتراضات لبنانی ها برای هفتمین روز متوالی ادامه دارد.

لبنان از شامگاه پنجشنبه (۲۵ مهرماه) صحنه تظاهرات اعتراض آمیز مردم به اوضاع اقتصادی و معیشتی است که همچنان ادامه دارد. با وجود تصویب طرح اصلاحات اقتصادی که حریری عرضه کرد معترضان هنوز در خیابان ها حضور دارند.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha