۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶
کد خبر: 83523266
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی

۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۶
کد خبر: 83523266
کاهش ۵ درجه‌ای دمای هوا در آذربایجان‌غربی

ارومیه- ایرنا- دمای هوای آذربایجان غربی با ورود سامانه بارشی به استان و آغاز بارش‌ها طی هفته جاری تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به بارش‌ باران نیز اشاره کرد و افزود: پیش‌بینی‌ها بیانگر تداوم بارش‌های متناوب تا روز سه‌شنبه و بارش‌های پراکنده تا آخر هفته است.

مهدی کریمی با اشاره به اینکه سردشت با چهار میلیمتر بارش پرباران‌ترین شهر استان در روز گذشته /شنبه/ بود، گفت: بارش‌ها طی روز گذشته در جنوب استان آغاز شد و به تدریج به کل استان گسترش می‌یابد.

وی اضافه کرد: امروز /یکشنبه/ زمان آغاز بارش‌ها در ارومیه و شمال استان است ولی میزان بارش‌ها در حد هشدار نیست.

«کریمی» با بیان اینکه وزش باد در استان در روز گذشته /شنبه/ معمولی بود، افزود: دمای شهرستان چالدران در ۲۴ ساعت گذشته به پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید و این شهرستان خنک‌ترین منطقه استان بود.

وی اظهار داشت: پلدشت با ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر نیز گرم‌ترین شهر استان ثبت شد و دمای ارومیه نیز بین هفت و ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش‌های سالانه ۴۵۰ میلی‌متر و در حدود ۲ برابر میانگین بارندگی کشور است؛ بیش از ۸۰ ایستگاه باران‌سنجی فعال در این استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha