۱۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۱۱
کد خبرنگار: 2220
کد خبر: 83512795
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۵۰ هزار زائر از مرز چذابه عبور کردند

۱۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۹:۱۱
کد خبر: 83512795
۲۵۰ هزار زائر از مرز چذابه عبور کردند

اهواز - ایرنا- رئیس قرارگاه ستاد اربعین در چذابه گفت: تعداد زائران اربعین در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته دو و نیم برابر شده و بیش از ۲۵۰ هزار نفر تاکنون از مرز چذابه عبور کرده اند.

علی حسین حسین زاده عصر جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پایانه مرزی چذابه اظهار داشت: اگرچه در روزهای گذشته زائران برای تردد از مرز چذابه با مشکلاتی مواجه بودند اما در حال حاضر تردد روان است و هیچ مشکلی در مرز ایران وجود ندارد.

وی با بیان اینکه رفت و آمد اکنون به صورت عادی در حال انجام است، افزود: تنها دغدغه ما در بخش عراق است که زائران برای تامین آب آشامیدنی و جابجایی مشکلاتی دارند که با جلسات متعدد با طرف های عراقی در حال رفع این مشکلات هستیم.

رئیس قرارگاه ستاد اربعین در چذابه ادامه داد: پنجشنبه بیشترین آمار خروجی را از مرز چذابه داشتیم و حدود ۵۴ هزار نفر از این مرز عبور کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه برابر شده است.

وی تصریح کرد : روزانه برای رفع مشکلات زائران در پایانه مرزی چذابه جلساتی را با مسئولان و دستگاه های مربوطه برگزار می‌کنیم تا بتوانیم مشکلات زائران را به حداقل برسانیم.

حسین زاده اظهار داشت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته در حال حاضر در مرز چذابه مشکل آب آشامیدنی و جابه جایی زائران برطرف شده و تردد روان است.

وی بیان کرد: کمبود امکانات در مرز عراق یکی از دغدغه های اصلی ما به شمار می رود چرا که زائران برای رفتن‌ به العماره امکانات محدودی در اختیار دارند و هزینه جابه جایی خودروهای شخصی بالا است.

رئیس قرارگاه ستاد اربعین در چذابه ادامه داد: افزایش قیمت کرایه ها در کشور عراق نیز به دلیل بسته شدن مرزها به صورت موقت بود اما با هماهنگی با مقامات عراقی و همچنین افزایش تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی، امید است هزینه کرایه ها نیز کاهش یابد.

وی یادآور شد: نیروی انتظامی و بخش گذرنامه تمام امکانات خود را برای خدمات دهی به زائران در پایانه مرزی چذابه بسیج کرده و تاکنون مشکل تمام افراد در زمینه گذرنامه در دفتر مستقر در پایانه رفع شده است.

حسین زاده گفت: با توجه به حجم سنگین تردد در جاده‌ها از زائران خواستاریم برای برگشت برنامه ریزی درستی داشته باشند و تمام نکات ایمنی را مدنظر قرار دهند.

وی اظهار داشت : تمام خدمات لازم برای جابه جایی زائران از مرز چذابه به سمت استان های مختلف پیش بینی شده و هیچ کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام و یاران و اصحاب آن حضرت، به اوج خواهد رسید.

۹۵۹۴/۳٠۲۲

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha