۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83511402
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای سه طرح آموزش منجر به اشتغال در گیلان

۱۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۳
کد خبر: 83511402
اجرای سه طرح آموزش منجر به اشتغال در گیلان

رشت - ایرنا - اداره کل آموزش فنی و حرفه گیلان سه طرح آموزش منجر به اشتغال را با همکاری اداره کل شیلات استان اجرا می کند.

 به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گیلان،  سه طرح آموزش منجر به اشتغال شامل تکثیر و پرورش جلبک اسپرولینا، پرورش حلزون و پرورش ماهی در قفس با همکاری اداره کل شیلات استان اجرا می شود.

بنا به این گزارش، پیرو جلسه مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای و شیلات استان گیلان درباره همکاری دوجانبه، در نشستی پس از بررسی زمینه های همکاری مشترک، در فاز نخست سه دوره آموزشی حوزه شیلات، در قالب طرح آموزش منجر به اشتغال تعریف و مقرر شد در اسرع وقت اجرا شود.

کارشناسان در این نشست درباره تدوین استاندارد و نحوه برگزاری دوره های آموزشی مشترک با عناوین تکثیر و پرورش جلبک اسپرولینا، پرورش حلزون و پرورش ماهی در قفس تصمیمات لازم را اتخاذ کردند.

اداره کل شیلات استان گیلان تامین برخی تجهیزات کارگاهی را برای اجرای اثربخش آموزش ها را بر عهده گرفت.

 از آموزش های مهارتی منجر به اشتغال حمایت می کنیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: از آموزش های مهارتی منجر به اشتغال حمایت می کنیم.

کیوان محمدی در نشست با مدیر کل و تعدادی از کارکنان آموزش فنی و حرفه ای گیلان با اشاره به اهمیت آموزش مهارتی در ارتقاء بهره وری در حوزه های مختلف افزود: از آموزش های مهارت منجر به اشتغال با وجود تمامی تنگناهای مالی حمایت می کنیم.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های اثر بخش اخیر در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای  گیلان اظهار کرد: تربیت نیروی ماهر برای مجموعه مدیریتی استان بسیار حائز اهمیت است چرا که می تواند اقتصاد استان را در آینده متحول کند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان نیز در این نشست با بیان این که پروژه های تعریف شده در این اداره کل بر اساس اسناد بالادستی بوده، گفت: تحرک بخشی به حوزه های مهارت های کشاورزی و گردشگری روستایی را با همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط و بخش خصوصی فعال در دستور کار قرار داده ایم که نتایج ارزشمندی گرفته ایم.

وی با تشریح طرح هایی نظیر ایجاد دهکده الگویی بومگردی، ساماندهی شاغلان صنعت ساختمان با ارائه آموزش های مهارتی با سابقه ملی ربات های کشاورزی و... اظهار داشت: نیازمند حمایت های استانی و ملی در به ثمر رساندن این طرح در استان هستیم که همه آنها برای نخستین بار در کشور ایجاد شده است.

دوره های مهارتی در حرفه های مورد نیاز استاد کاران آب و فاضلاب شهری گیلان

دوره های آموزشی مهارتی در حرفه های مورد نیاز استادکاران اداره آب و فاضلاب شهری گیلان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اجرا می شود.

در دیدار مدیران کل آموزش فنی و حرفه ای و آب و فاضلاب شهری استان، تربیت نیروهای ماهر شاغل و جویای کار برای حرفه های مورد نیاز در این شرکت تصویب و مقرر شد در اسرع وقت برنامه ریزی های لازم انجام شود.

۲۲ مرکز دولتی فنی و حرفه ای در استان گیلان فعال است.

۷۲۸۶/۲۰۰۷/

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha