سامانه تهویه هوا در ایستگاه‌های مترو تهران تکمیل نشده است

تهران- ایرنا- مدیرعامل قطار شهری تهران و حومه گفت: ۲۰ سال از راه‌اندازی مترو گذشته ولی سامانه تهویه هوا بطور کامل در ایستگاه‌ها راه‌اندازی نشده است، به همین دلیل سرفاصله هیچ یک از خطوط مترو به ۲ دقیقه نرسیده است.

علی امام روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: افتتاح ایستگاه‌های مترو تهران باید با استانداردهای لازم در سیستم تهویه هوا راه اندازی شود و قبل از افتتاح با مطالعات کامل و شبیه‌سازی تست شود.

به گفته وی، تجهیزات سیستم تهویه هوا در خطوط مترو عمدتا از خارج تامین می‌شد، اما در سیستم تهویه خطوط ۶ و ۷ از تولیدات داخلی استفاده کردیم.

مدیرعامل شرکت مترو تهران و حومه از تشکیل گروه ساخت داخل در این شرکت خبر داد و گفت: این گروه برای حمایت از تولیدات داخلی تشکیل شد که با بازدیدهای انجام شده از کارخانجات تولید جت فن‌، سه شرکت را انتخاب و با حمایت شرکت مترو کار تولیدات انبوه در سیستم تهویه هوا انجام می‌شود و در حال حاضر نیز سیستم تهویه هوا در خطوط ۶ و ۷ از تولیدات داخل تامین شده است.

وی با اشاره به افزایش ایمنی در ناوگان مترو تهران نیز گفت:‌ در فضای زیرزمینی مترو تهران و به جهت محدودیت‌های فضایی موضوع ایمنی از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر ایمنی بطور کامل در داخل ناوگان مترو برقرار نباشد، مردم دچار نگرانی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت مترو ادامه داد: در بخش سامانه‌های مختلف تجهیزاتی در ناوگان مترو سیستم های سیگنالینگ و تهویه هوا و همچنین سیستم اعلان و اطفای حریق از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اگر داخل ریل‌ها مشکلی پیش آید، سیستم سیگنالینگ در همان لحظه نسبت به توقف قطار اقدام می‌کند.

امام تصریح کرد: در افتتاح شتاب زده خط ۶ در خرداد ۹۶ بحث سیگنالینگ به معنای کلمه وجود نداشت و مسائل و مشکلات دیگری هم داشت که به لحاظ امنیت و تامین ایمنی شهروندان این خط را تعطیل کردیم.

تهرام/۷۲۴۳/۶۰۰۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha