۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۵۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 83504050
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۰ درصد مسکن مددجویان کمیته امداد در روستاها ساخته می‌شود

بیرجند - ایرنا - سهمیه کمیته امداد امام خمینی (ره) از طرح ساخت مسکن محرومان در استان خراسان جنوبی، پنج هزار واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت است که ۸۰ درصد آن در روستاها ساخته می‌شود.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از پنج هزار واحد مسکونی سهم این نهاد، چهار هزار و ۳۷۷ واحد در روستاهای خراسان جنوبی ساخته می‌شود.

علی اکبر نخعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحدها با مشارکت سازمان برنامه و بودجه کشور تحویل مددجویان روستایی می‌شود که مهمترین هدف آن تامین مسکن مقاوم در روستاها است. 

وی گفت: از زمان اجرای این طرح در ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۳۷۰ نفر برای اخذ پروانه معرفی شده‌اند، یک هزار و ۳۸۰ نفر پروانه ساختمانی را اخذ کرده‌اند و ۹۹۰ نفر در مرحله صدور پروانه هستند.

وی افزود: همچنین ۹۷۳ نفر در مرحله عقد قرارداد با پیمانکار و ۸۶۸ نفر در مرحله شروع عملیات اجرایی هستند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۱ هزار و ۱۵۱ خانوار در نقاط روستایی و عشایر زیرپوشش کمیته امداد هستند گفت: این خانوارها برابر ۴۰ هزار و ۵۸۳ نفر، ۶۸ درصد جمعیت زیرپوشش کمیته امداد را شامل می‌شوند. 

وی  ادامه داد: جمعیت زیرپوشش روستایی از حمایت‌هایی مانند پرداخت کمک هزینه جهیزیه، مستمری ماهانه، معافیت سربازی، معافیت انشعابات، اردوهای زیارتی، تهیه لوازم ضروری منزل، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، احداث مسکن و اشتغال برخوردار می‌شوند. 

نخعی کمک به رفع سوء‌تغذیه کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده را از دیگر حمایت‌های کمیته امداد برای روستاییان زیرپوشش این نهاد عنوان کرد و گفت: در الزامات بودجه کمیته امداد سرانه خانوارهای روستایی ۲۰ درصد بیشتر از خانوارهای شهری است. 

وی مهمترین نیاز جامعه روستایی زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را اشتغال دانست و اظهار داشت: در این حوزه تفاهم‌نامه‌هایی خوبی از ابتدای امسال منعقد شد که با کمک منابع امداد و تسهیلات بانکی مددجویان متقاضی شغل می‌توانند به توانمندی برسند. 

۱۰ هزار واحد مسکونی محرومان براساس تفاهم‌نامه سال گذشته سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان خراسان جنوبی ساخته می‌شود که سهم کمیته امداد و بنیاد مسکن هر کدام پنج هزار واحد است.

همایش ملی روز روستا و عشایر ۱۵ مهرماه امسال با حضور معاون اول رئیس جمهوری و جمعی از وزرا نخستین بار خارج از تهران و در خراسان جنوبی برگزار می‌شود. 

۹۸۹۳*۳۰۲۸

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha