۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲
کد خبر: 83503962
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استفاده از واقعیت مجازی برای تربیت ربات‌های خانگی

تهران- ایرنا- موسسه تحقیقات تویوتا (TRI) به منظور تقویت سازگاری ربات‌های خانگی با مسئولیت‌ها و کارهای مختص هر خانوار، از واقعیت مجازی برای تغییر شیوه آموزش به این ربات‌ها استفاده می‌کند.

به گزارش پایگاه اینترنتی انگجت، این سیستم تربیتی مبتنی بر واقعیت مجازی (VR) به مربیان انسانی اجازه می‌دهد تا از طریق حسگرها به طور زنده و سه بعدی آنچه را ربات‌ها می‌بینند، ببینند. مربی می‌تواند به ربات فرمان داده و بر روی صفحه سه بعدی حاشیه نویسی کند؛ به عنوان نمونه می‌توان یادداشتی را در مورد نحوه گرفتن دستگیره به حاشیه دید ربات اضافه کرد.

چنین قابلیتی به مربیان انسانی اجازه می‌دهد تا به جای فعالیت‌های خاصی که ربات‌ها در موقعیتهای کنترل شده‌تری قادر به انجام آن هستند، فعالیت‌های دلخواه را با طیف وسیعی از اهداف به آن‌ها آموزش دهند.  

سیستم جدید تویوتا، ربات‌ها را انعطاف‌پذیرتر می‌کند. آن‌ها دیگر به نقشه کاملی از خانه نیاز نخواهند داشت، در عوض کافیست اشیای مرتبط با عملی که در حال اجرای آن هستند را درک کنند. علاوه بر این، به لطف یادگیری جمعی (fleet learning) وقتی رباتی انجام یک فعالیت خاص را آموزش می‌بیند، همه ربات‌ها آن را یاد می‌گیرند.  

اگرچه این سیستم مبتنی بر واقعیت مجازی هنوز کامل نیست اما می‌تواند شیوه یادگیری ربات‌ها و ظرفیت ما را برای استفاده از آن‌ها در موقعیت‌های مختلف متحول کند.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha