۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۳
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 83500556
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

افتتاح ساختمان جدید پاسگاه پلیس راه رشت

۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۲۳
کد خبر: 83500556
افتتاح ساختمان جدید پاسگاه پلیس راه رشت

رشت - ایرنا - ساختمان جدید پاسگاه پلیس راه رشت - قزوین واقع در جاده تهران جنب اداره‌کل مدیریت بحران استان، با حضور سردار سید تیمور حسینی فرمانده پلیس راه کشور افتتاح و ساختمان مرکزی قرارگاه پلیس راه گیلان نیز کلنگ‌زنی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از پاسگاه پلیس راه رشت - قزوین به خبرنگار ایرنا گفت: این ساختمان  با زیربنای ۵۷۵ متر مربع و ساختمان جنبی برای تاسیسات با ۳۵ مترمربع از نوع ساختمان پیش ساخته است که با حضور فرمانده پلیس راه کشور در رشت به بهره برداری رسید.

محمدرضا نازک کار افزود: این ساختمان  با مدرن ترین  سازه مهندسی ساخته شده ضمن اینکه سبک بودن بنا از مزایای آن می باشد.

وی رعایت آیین نامه زلزله صرفه جویی در انرژی ، پیش بینی تمامی کانال های الکترونیک و سیم کشی  در داخل دکات های دیوارهای پیش ساخته و سیستم گرمایشی و سرمایشی مدرن را  از دیگر  ویژگی های این سازه عنوان کرد.

وی هزینه بهره برداری از این سازه را ۲۱ میلیارد ریال عنوان و تصریح کرد: ساخت آن از دو سال قبل آغاز شده بود که امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از آن بودیم؛ ضمن اینکه  تجهیزات داخلی و امکانات آن توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تامین شده است.

نازک کار همچنین به کلنگ زنی ساختمان مرکزی قرارگاه پلیس راه گیلان اشاره و بیان کرد:  برای این ساختمان که امروز کلنگ زنی شد ، زیر بنای ۹۰۰ متر مربع در سه طبقه از نوع اسکلت فلزی و ساختمان جنبی ۳۰۰ متر مربع در دو طبقه با اعتبار حدود هفت میلیارد تومان پیش بینی شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان  تصریح کرد: با توجه به افزایش تردد و رویکردهای جدید ترافیکی در جاده ها و لزوم افزایش امکانات و فضاهای نظارتی ؛ سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اقدام به احداث ، بازسازی و بهسازی ساختمان های پلیس راه کشور می کند و هدف‌گذاری راهداری  استان  نیز با توجه به قدمت و فرسودگی پاسگاه های پلیس راه ، متناسب با اعتبارات تخصیصی نوسازی سایر پاسگاه‌هاست.

گیلان پنجمین استان پرتردد کشور است و شش محور اصلی آزادراه لوشان قزوین، جاده قدیم لوشان قزوین، منجیل طارم، چابکسر رامسر، آستارا اردبیل و خلخال اسالم محورهای خروجی و ورودی استان هستند.

گیلان افزون بر ۱۱ هزار و ۱۵۰ کیلومتر راه دارد که از این میزان، حدود ۶۸ کیلومتر آزادراه اصلی، ۴۷۷ کیلومتر بزرگراه، نزدیک به ۳۰۸ کیلومتر راه اصلی، افزون بر یک هزار و ۵۱ کیلومتر راه فرعی و بیش از ۹ هزار و ۲۴۶ کیلوممتر راه روستایی دارد.

۷۲۹۶/۲۰۰۷/

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha