۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۴۸
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 83500333
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تقویت گردشگری بهترین راه درآمدزایی برای شهرهای قزوین است

قزوین - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به مشکل شهرداری‌های قزوین در حوزه کسب درآمد،گفت: تقویت گردشگری بهترین راه به منظور کسب درآمد برای شهرهای استان است.

علی فرخزاد روز چهارشنبه در آئین معرفی فعالان برتر صنعت گردشگری قزوین که به مناسبت گرامیداشت هفته جهانگردی برگزار شد، با بیان اینکه از ۲۵ شهر موجود در استان قزوین ۱۸ شهر در حوزه کسب درآمد دچار مشکلات جدی هستند،اظهار داشت: این در حالی است که همه آنها از جاذبه های فراوان گردشگری برخوردار بوده و از این حوزه می توانند درآمد زیادی را برای خود به دست بیاورند.

وی اظهار داشت: با توجه به قابلیت های بالای گردشگری در کشور و استان قزوین، هنوز اعتقاد و باور به این حوزه و اهمیت  آنچنان که باید و شایسته در ما نهادینه نشده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین با اشاره به جاذبه های گردشگری استان،گفت: در نقاط مختلف استان جاذبه های متنوعی داریم از بناهای تاریخی همچون امامزاده ها، مساجد،عمارت ها، آب انبارها تا چشمه ها، آبگرم ها و غارهایی با قدمت چندین هزار ساله که چنین تنوعی از جاذبه ها در قزوین با وسعت کوچک در سطح کشور بی نظیر است.

این مسئول گفت: در شرایطی که در حوزه صنعت با مشکلاتی چون فرسودگی صنایع و تحریم ها و در کشاورزی با کمبود آب روبرو هستیم و سرمایه گذاری و اشتغالزایی برای افراد در این حوزه نیازمند صرف اعتبارات قابل توجه و چشمگیری است، در حوزه گردشگری می توان با سرمایه گذاری بسیار کمتر بازخورد بسیار بیشتر و اشتغال بالاتری را ایجاد کرد.

در پایان این مراسم از فعالان برتر صنعت گردشگری قزوین تجلیل و قدردانی شد.

مجموع تاسیسات گردشگری استان قزوین ۲۴۱ واحد شامل ۱۰۳ مجتمع پذیرایی، ۸۷ واحد اقامتگاهی، ۴۸ دفتر خدمات مسافرتی و سه آموزشگاه است.

۳۰۱۳