۸ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۵۱
کد خبرنگار: 2188
کد خبر: 83497779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

٧٠ درصد مرسولات پستی خارجی نیشابور فیروزه است

مشهد- ایرنا- رئیس اداره پست نیشابور گفت: ۷۰ درصد مرسولات پستی خارجی این شهرستان حاوی فیروزه به مقصد کشورهای اندونزی، عراق، کویت، افغانستان، پاکستان و آلمان است.

محمد زاهدی روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران افزود: این اداره با داشتن نیابت گمرکی ارسال مرسولات از ابتدای امسال ۱۸۶ فقره مرسوله خارجی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.
وی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷ فروشگاه اینترنتی در نیشابور برای ارسال محصولات شامل فیروزه، خشکبار و صنایع دستی با اداره پست همکاری دارند.
وی گفت: درآمد اداره پست نیشابور از ابتدای امسال۱۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود هفت درصد کاهش یافته است.
زاهدی افزود: در سالهای اخیر خدمات باجه‌ای پست به سوی کالا و خدمات سوق یافته و خریدهای اینترنتی ۶۰ درصد مرسولات پستی نیشابور را تشکیل می‌دهد.
وی ادامه داد: از ابتدای امسال هفت هزار و ۷۰۹ کارت ملی هوشمند در این اداره ثبت و از این میزان سه هزار و ۳۴۳ کارت ملی تحویل شده و مابقی در اداره پست نگهداری می‌شود.
وی اظهار داشت: طی دو هفته اخیر ١۵ هزار کارت سوخت المثنی وارد شبکه توزیع پست نیشابور شده و ١٠ هزار کارت سوخت دیگر نیز به زودی وارد می شود.
زاهدی گفت: از ابتدای امسال ٢٣٠ هزار و ٢۶۶ مرسوله پستی از این شهرستان صادر و ۲۴۷ هزار و ۷۸۲ مرسوله وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۱۷ درصد کاهش و ۵١ درصد افزایش داشته است.
اداره پست نیشابور جوابگوی حجم مراجعات نیست
وی افزود: برای تفکیک نامه‌های وارده و خارجه نیاز به فضای جداگانه داریم و فضای فعلی اداره پست نیشابور جوابگوی حجم مراجعات نیست و ادارات پست قدمگاه و درود نیز نیازمند بازسازی است.
وی اظهار داشت: اداره پست نیشابور پس از مشهد بیشترین میزان ترافیک پستی و درآمد را در استان دارد و ضریب تعادل بین درآمد و هزینه این اداره ۹۸ درصد است و در این حوزه در استان رتبه اول را دارا می باشد.

زاهدی گفت: از ابتدای امسال چهار هزار و ٧٧٣ فقره شناسنامه نوزاد و المثنی از طریق شبکه پست نیشابور توزیع شده که از این تعداد یک هزار و ١٩ فقره شناسنامه نوزادان بوده است.
وی افزود: از سال گذشته تاکنون چهار تمبر اختصاصی به مناسبت دهه فجر، شهدای آتش‌نشان و روزهای ملی خیام و عطار در نیشابور رونمایی شده و تاکنون در قالب طرح تمبر یادبود ٢ هزار و ٢٠٠ تمبر چاپ و ۶٠٠ برگ تمبر رونمایی شده است.
۹۰ درصد طرح ملی جی‌ نف در نیشابور اجرا شده است

رئیس اداره پست نیشابور اظهار داشت: ۹۰ درصد طرح ملی جی نف (آدرس استاندارد ملی) برای یکسان سازی نشانی ساکنان شهری و روستایی با کدپستی ۱۰ رقمی در شهر نیشابور با هزینه ۲ میلیارد ریال اجرا و در این راستا ۱۶۳ هزار و ۴۱۵ رکورد شهری و ۴۱ هزار و ۴۹۳ رکورد روستایی ثبت شده است.
وی با اشاره به اجرای این طرح به صورت همزمان در شهر قدمگاه و فیروزه گفت: با همکاری شهرداری کدهای پستی بر روی نقشه های پارسل بندی پیاده شده و برای تکمیل پلاک کوبی در منازل، ادارات و مکانهای تجاری نیشابور ۱۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.
وی افزود: در راستای تحقق دولت الکترونیک با اجرای کامل طرح جی نف در بستر اینترنت تمام خدمات سازمان ها و ادارات به صورت الکترونیک و ارسال همه مرسوله ها با ارائه کدپستی انجام می شود که تاکنون برای به روز رسانی اطلاعات در سیستم پست نیشابور بالغ بر ۲ میلیارد ریال هزینه شده است.
بیش از ۳۰ نوع خدمت توسط پست نیشابور ارائه شده و روزانه به طور میانگین بیش از یک هزار مرسوله پستی به شبکه پستی نیشابور وارد و بیش از ۷۰۰ مرسوله از آن خارج می شود.
در این شهرستان ۴۹ دفتر پیشخوان شهری، سه دفتر پیشخوان روستایی، ۳۵ دفتر آی‌.سی‌.تی روستایی، ۲ نمایندگی پذیرش مرسولات شهری، چهار پیمانکار حمل مرسولات پستی و چهار پیمانکار حمل وجوه پست بانک به ارائه خدمات می پردازند.
۱۷ صندوق پستی در شهر نیشابور، ۲ صندوق پستی در قدمگاه و ۲ صندوق در فیروزه و ۱۶۸ صندوق شخصی فعال در اداره پست نیشابور موجود است.
مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
۹۸۶۹ / ۶۰۵۳

برچسب‌ها

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha