۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی شیراز به شبکه آتش‌نشانان دوستدار کتاب پیوستند

شیراز- ایرنا- همزمان با روز آتش‌نشان، آیین پیوستن ۱۰ ایستگاه به"شبکه آتش‌نشانان دوستدار کتاب" برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این آیین که در ایستگاه آتش نشانی شماره ۱۲ واقع در خیابان ساحلی برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در امور فرهنگی گفت: همه کارهای آتش‌نشانان فرهنگی به شمار می‌رود؛ چراکه آنها مروج مهربانی، فداکاری و گذشت هستند که هدف اصلی هر کار فرهنگی است.

ابراهیم گشتاسبی‌راد افزود: آتش‌نشانان شیرازی افزون‌بر فداکاری‌های فراوان در عرصه نجات شهروندان، در توسعه فرهنگ شهروندی در حوزه ایمنی نیز نگاهی شایان توجه داشته‌اند.

وی ادامه داد: شبکه آتش‌نشانان دوستدار کتاب سال گذشته با همراهی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن اهل قلم فارس در ایستگاه شماره یک راه‌اندازی شد که فاز دوم آن امسال با تجهیز ۱۰ کتابخانه در گردش دیگر در ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی راه‌اندازی شده است.

معاون شهردار شیراز افزود: به این ترتیب در این برنامه حدود ۱۵۰ نفر از آتش‌نشانان شیراز تحت پوشش شبکه دوستدار کتاب قرار می‌گیرند.

در این آیین که با حضور محمدهادی قانع رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی برگزار شد، شهروند کوچولوهای مراکز فرهنگی شیراز با شاخه گل، لوح تقدیر و دیوان حافظ نفیس از آتش‌نشانان دوستدار کتاب ایستگاه شماره ۱۲ تقدیر کردند.

۷ مهرماه در تقویم رسمی کشور با عنوان روز آتش نشانی و خدمات ایمنی نامگذاری شده است.

۹۸۸۵ /۱۸۷۶ 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها