۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۰۸
کد خبرنگار: 2142
کد خبر: 83495656
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آیین گرامیداشت سالروز مقاومت مردم گیلانغرب برگزار شد

قصرشیرین- ایرنا- آیین گرامیداشت سالروز مقاومت مردم گیلانغرب در دوران هشت سال دفاع مقدس روز یکشنبه در این شهر با حضور جمعی از رزمندگان، مسئولان و مردم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در این آیین در سخنانی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، از گیلانغرب بعنوان دیار قهرمانان هشت سال دفاع مقدس و خالق حماسه ها و مقاومت با مردمانی شجاع، دلیر و پهلوان صفت نام برد.

سردار سرتیپ پاسدارعلی شادمانی افزود: مقاومت مردم سلحشور گیلانغرب یک مقاومت ملی است که امروز به فراملی مبدل شده زیراکه جهاد اسلامی فلسطین، مردم سوریه، عراق و یمن از مقاومت ملت ما درس گرفته اند.

وی اظهار داشت: دستاوردهای این مقاومت نه تنها دنیوی که اخروی هم هست و مقاومت این مردم از این نظر مبارک است که امروز این مقاومت جهانی شده و شما پیشگامان این نهضت جهانی هستید.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) گفت: امروز عزت ایران اسلامی دشمن را بیش از پیش زبون و خوار کرده و باید مراقب باشیم از این قطار مسئولیت‌پذیر و توجه به آرمان های انقلاب عقب نمانیم و این همان چیزی است که از نهضت عاشورا گرفته ایم.

 سردار سرتیپ شادمانی افزود: نهضت عاشورا هیچگاه کهنه نمی شود زیرا گنجینه ای بزرگ انسان ساز، زندگی ساز و تحول آفرین است که درس بزرگی برای بشریت است.

مردم غیور شهرستان گیلانغرب در روز چهارم مهرماه ۵۹ پس از تجاوز ارتش رژیم بعث عراق در ورودی شهر گیلانغرب با مقاومت جانانه موفق شدند علاوه بر جلوگیری از سقوط شهر متجاوزان را تا عمق ۱۰ کیلومتری شهر گیلانغرب به عقب برانند.

این شهرستان در طول دوران دفاع مقدس ۷۵۰ شهید، ۲ هزارو ۲۵۰ جانباز و ۱۴۱ آزاده تقدیم انقلاب و کشور کرد، همچنین پنج هزار و ۸۰۰ شهید مهاجر نیز در این خطه تقدیم دفاع از کیان کشور شده اند.

گیلانغرب در دوران دفاع مقدس ۱۲ هزار رزمنده بومی را برای دفاع از مرزهای کشور تربیت کرد که در قالب یک تیپ مستقل عمل کردند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن جمعیت دارد.

۳۰۱۲/۸۰۶۶/۷۳۹۸

سرخط اخبار استان‌ها