استاندار فارس: بانک‌ها با رویکرد جدید وارد عرصه کمک به تولید شوند

شیراز- ایرنا- استاندار فارس بابیان اینکه نهادهای تامین منابع مالی،بخشی مهم از زنجیره رونق تولید هستند گفت:‌بانک‌ها با رویکرد جدید وارد عرصه کمک به تولید شوند و به طریقی علمی و منطقی تعامل خود را با اجزای این زنجیره تعریف کنند.

عنایت الله رحیمی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با موضوع بررسی عملکرد بانک‌های استان و تسهیلات و منابع مالی با تاکید بر اهمیت جایگاه بانکها در رونق اقتصادی و رونق تولید، اظهار کرد: بانکها بر مبنای منافع خود تصمیم می‌گیرند و انتظار ما این نیست که بر خلاف آن عمل کنند؛ اما انتظار داریم به اهمیت تولید توجه کنند.
وی با بیان اینکه بانکها به این موضوع توجه داشته باشند که ریسک و ثبات در جامعه برای همه یکسان است، ادامه داد:‌ کمک دولت به بانکها همواره بیش از همراهی آنها با سیاست‌های دولت است.
رئیس کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان فارس درباره اینکه بعضی از بانکها عضو شورای هماهنگی بانک های استان نیستند، خواهان همراهی این بانک ها با روند توسعه و تولید شد و گفت: امکانات و تسهیلات مختلفی از جمله تامین امنیت در استان وجود دارد که همه این بانک ها از آن بهره مند هستند.
رحیمی همچنین از بانک ها خواست طرح های مجوز دار بدون نام را بررسی کنند و در صورتی که موردی مناسب با ارائه تسهیلات خود نمی یابند، خود طرحی در این زمینه ارائه کنند.
استاندار فارس همچنین از مجموعه  اقتصادی استانداری خواست عملکرد فرمانداران و دستگاه های متولی برای تحقق طرح های مجوزهای بدون نام سرمایه گذاری، هر بنگاه یک اشتغال و ایجاد حداقل ۲۰۰ شغل در هر شهرستان توسط فرمانداران را بررسی و گزارشی در این زمینه ارائه کنند.
 رحیمی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نیز خواست بخشی از سپرده های بانکی خود را در بانک های تخصصی و مربوط با فعالیت اختصاصی خود قرار دهند.
 6122/ 2027

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها