۲۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۲:۵۶
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 83477243
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نشست مبارزه با قاچاق انسان با حضور هیات ایرانی در اسلام آباد

اسلام‌آباد - ایرنا - همایش دو روزه مقابله با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی با حضور نمایندگان هفت کشور از جمله هیات کارشناسی جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در "اسلام آباد" پایتخت پاکستان گشایش یافت.

این کنفرانس با هدف توسعه همکاری‌ها بین کشورهای درگیر موضوع در فاز دوم اقدام جهانی برای مقابله با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی در حال برگزاری است.
فاز دوم برنامه مقابله با قاچاق انسان و مهاجرت غیرقانونی شامل کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، عراق، مصر، نپال و مراکش است. 
دفتر مقابله با موادمخدر و جرایم سازمان ملل برگزار کننده این همایش است و براساس آن اقدام جهانی (Global Action) در دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در شهر وین مسئولیت گردآوری کشورهای درگیر را دارد و در نظر دارد تا با حمایت مالی اتحادیه اروپا به مبارزه علیه این جرم سازمان یافته کمک کند.

هیات جمهوری اسلامی ایران حاضر در این برنامه متشکل از "سید مهدی رفیعی" کارشناس اداره حقوقی وزارت امور خارجه ، "سید وحید حسینی کیا" رئیس گروه مبارزه با قاچاق اداره کل امور مرزی و پدافند غیر عامل وزارت کشور و "امید سروری" افسر رابط مبارزه با مواد مخدر ناجا در پاکستان است.

"ساسان مدرس" نماینده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در تهران نیز در این همایش حضور دارد.

در نشست افتتاحیه این همایش رییس دفتر مقابله با موادمخدر و جرایم سازمان ملل در پاکستان، رییس هیات اتحادیه اروپا و جانشین ریاست اداره تحقیقات فدرال پاکستان (اف آی ای) سخنرانی کرده و بر ضرورت افزایش هماهنگی‌ها در مسیر مقابله با قاچاق انسان و جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی در آسیا و خاورمیانه تاکید کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha