۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۴۲
کد خبر: 83473179
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۶ هزار زائر اربعین توسط قطار جابجا می‌شوند

۲۱ شهریور ۱۳۹۸، ۲۰:۴۲
کد خبر: 83473179
روزانه ۶ هزار زائر اربعین توسط قطار جابجا می‌شوند

کرمانشاه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: در ایام اربعین روزانه ۶ هزار مسافر از طریق راه‌آهن کرمانشاه جابجا خواهند شد.

به گزارش ایرنا، مهرداد سالاری روز پنجشنبه در محل اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه در جمع فعالان گردشگری استان، اظهار داشت: در ایام اربعین ۱۳۰ سفر به برنامه سفرهای ریلی استان کرمانشاه اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه این سفرها از تهران و مشهد به کرمانشاه انجام خواهد شد، گفت: پیش بینی می شود که در ایام اربعین روزانه ۶ هزار مسافر بتوانند با راه آهن کرمانشاه جابجا شوند.
معاون استاندار کرمانشاه راه های ارتباطی را یکی از اصلی ترین پایه های توسعه گردشگری عنوان کرد و اظهارداشت: اکثر راه های اصلی استان کرمانشاه وضعیت مطلوبی دارند.
وی به روند اجرایی آزاد راه تهران کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این آزاد راه اکنون با سرمایه گذاری یک هزار و ۷۰۰ میلیون تومان توسط بخش خصوصی در حال اجرا است و اجرای آزاد راه شرق به غرب کرمانشاه نیز در دستور کار قرار دارد.
معاون استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شبکه ریلی کرمانشاه تا خسروی در حال اجرا است، گفت: زیرسازی های شبکه ریلی کرمانشاه تا اسلام‌آبادغرب ۶۰ درصد و زیرسازی های ریلی اسلام‌آباد تا خسروی ۱۵ درصد پیشرفت فیزیک دارد.
به گفته سالاری، این شبکه ریلی به خانقین عراق و در نهایت به سوریه و بندر لازقیه متصل خواهد شد.
وی به وضعیت حمل و نقل هوایی کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: عملیات بازسازی فرودگاه بین المللی استان در دست اقدام است و تا پایان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
معاون استاندار کرمانشاه افزود: تحریم ها اجازه فعالیت مناسب در زمینه حمل و نقل هوایی را نمی دهد اما در تلاشیم تا ترکیش ایر و دیگر شرکت ها بین المللی را به کرمانشاه باز گردانیم.
براساس اعلام سالاری از یک ماه گذشته تاکنون پنج پرواز به پروازهای فرودگاه کرمانشاه اضافه شده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود به ظرفیت های گردشگری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: قابلیت های گردشگری استان را باید با کمک بخش خصوصی شکوفا کنیم.
سالاری با بیان اینکه گردشگری می تواند بسیاری از مشکلات اشتغال کرمانشاه را برطرف کند، عنوان کرد: اجرای برنامه گردشگری کرمانشاه ۲۰۲۰ می تواند گام مناسبی در راستای معرفی توانایی های استان باشد.
۸۰۶۶

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها