۲۰ شهریور ۱۳۹۸، ۱۴:۴۲
کد خبرنگار: 2256
کد خبر: 83471320
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین بدون توجه به خودکامگی ها به خرید نفت ادامه می دهد

پکن- ایرنا- روزنامه هنگ کنگی مورنینگ پست نوشت چین بدون توجه به خودکامگی های آمریکا، برای خرید نفت از ایران و یا هر کشور دیگری تصمیم می گیرد.

این روزنامه چینی روز چهارشنبه در گزارشی نوشت در شرایطی که چین و امریکا برای یک دور دیگر از مذاکرات تجاری آماده می شوند ، مساله خرید نفت به یکی از تنش ها میان آنها تبدیل شده است.

روزنامه خاطر نشان کرده است آمریکا می خواهد چین خرید نفت از ایران را متوقف کند و به یکجانبه گرایی خود در این عرصه تجاری ادامه می دهد اما پکن گوش شنوایی برای این اظهارات و خواسته ها ندارد.

نشریه تاکید می کند که چین از هر کسی و هر کشوری که اراده کند نفت خریداری می کند و خودش در این زمینه تصمیم می گیرد و هرگز در این زمینه به دیگر کشورها گوش نمی کند.

این مطلب ادامه می دهد که مساله تامین انرژی برای کشور بزرگی مانند چین از اهمیت زیادی برخوردار است و این طور نخواهد بود که چین سرنوشت امنیت انرژی خود را به آمریکا گره بزند.

گزارش اضافه می کند که چین برخلاف برخی از کشورها که حرف شنوی از آمریکا داشته اند ، در زمینه خرید نفت به مواضع مستقل خود تکیه می کند و منافع اقتصادی خود را در نظر می گیرد.

بنا به این گزارش، چین یک کشور در حال رشد و یک وارد کننده بزرگ نفت در دنیا است و نمی تواند در زمینه تامین انرژی به دنبال خواسته های آمریکا باشد.

گزارش حاکی است که نیازهای انرژی چین از خاورمیانه تامین می شود در صورتی که آمریکا با سیاست های خود در حال متشنج کردن این منطقه است و این باعث شکاف میان این دو کشور شده است.

«لین بائو چیانگ» از دانشگاه شیامن در جنوب شرق چین می گوید که این کشور بشدت به واردات نفت و گاز وابسته است و وابستگی به نفت وارداتی به مرز ۷۰ درصد می رسد.

روزنامه می نویسد که شکاف بین چین و آمریکا در این زمینه برطرف نخواهد شد چین تشنه انرژی است و باید آن را از ایران و یا هر کشور دیگری تامین کند و در این زمینه تسلیم یکجانبه گرایی نمی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha