۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۴
کد خبر: 82990518
T T
۰ نفر

چین خرید نفت از آمریكا را متوقف كرد

۱۳ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۴
کد خبر: 82990518
چین خرید نفت از آمریكا را متوقف كرد

پكن- ایرنا- با تشدید نبرد تجاری میان چین و آمریكا، شركت نفتی ساینوپك چین اعلام كرد خرید نفت از آمریكا را متوقف كرده و برنامه خرید را به تاخیر انداخته است.

به گزارش ایرنا روزنامه مورنینگ پست هنگ كنگ روز شنبه گزارش داد: این شركت بزرگ نفتی، برنامه خرید نفت از آمریكا را تغییر داده و احتمالا سفارش خرید تازه ای در كار نخواهد بود.
بر اساس این گزارش قرار است از ماه سپتامبر امسال یعنی یك ماه دیگر این شركت چینی هیچ سفارش خرید نفتی از آمریكا نداشته باشد.
این روزنامه می نویسد كه موضوع خیلی جدی است و چین در حال نشانه گرفتن بخش های نفت و گاز طبیعی مایع آمریكا است.
ساینوپك بزرگترین پالایشگر نفت در آسیا محسوب می شود و نخریدن نفت از آمریكا می تواند ضربه محكمی به واشنگتن باشد.
همزمان این موضوع وجود دارد كه كشیده شدن نبرد تجاری دو كشور به بخش انرژی باعث مخاطرات بیشتری میان طرفین و جامعه بین المللی شود.
روزنامه هنگ كنگی تاكید كرده است كه با باز شدن جبهه جدید جنگ انرژی میان دو كشور مسلما بهای نفت در دنیا بازهم افزایش خواهد یافت.
خبرگزاری شینهوا هم در تحلیلی آورده است كه راهبردهای غلط آمریكا برای فشار بر دیگر كشورها و راه اندازی جنگ تجاری از آنها و تلاش برای تحریم های نفتی باعث شده است تا بهای نفت در دنیا افزایش یابد.
این خبرگزاری می نویسد كه پكن با راهبرد آمریكا برای تحریم نفت ایران هم مخالفت ورزیده و این سیاست واشنگتن را نیز به چالش كشیده است.
چین بزرگترین وارد كننده نفت دنیاست و در ماه های گذشته خرید نفتی از آمریكا را بیشتر كرده بود اما با نبرد تجاری میان طرفین، این وضعیت در حال تغییر است و این احتمال می رود كه تعرفه بر روی نفت وارداتی از آمریكا هم از 5 درصد به 25 درصد در آینده افزایش یابد.
آساق**231**1904**

سرخط اخبار جهان