۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۳۸
کد خبرنگار: 1371
کد خبر: 83466423
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصفهان در بخش تعاون برترین استان کشور است

۱۴ شهریور ۱۳۹۸، ۱۶:۳۸
کد خبر: 83466423
اصفهان در بخش تعاون برترین استان کشور است

کاشان- ایرنا- معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: این استان با تشکیل ۸۸ تعاونی در یک سال گذشته رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

سید کمال‌الدین میرهادی روز پنجشنبه در آیینی به مناسبت قدردانی از تعاونی‌های برتر شهرستان اردستان بیان کرد: ۶۴۳ تعاونی از هفته تعاون سال گذشته تا کنون در کشور تشکیل شده که استان اصفهان با ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برای سه هزار نفر رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: سه هزار تعاونی با ۵۵۰ هزار نفر عضو در اصفهان وجود دارد که در زمینه‌های گوناگون فعالیت می‌کنند و در واقع نیمی از جمعیت فعال استان را شامل می‌شوند.

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: بحث سرمایه‌گذاری از جمله مزیت‌های این تعاونی‌ها است که ۹۰ درصد آن از سوی اعضا تامین می‌شود و کمترین بار را بر دوش دولت و نظام بانکی تحمیل می‌کند.

وی به مرکز آمار ایران استناد کرد و یادآور شد: سال ۹۷ به نسبت سال ۹۶ رویدادهای خوبی در استان اصفهان شاهد بودیم؛ از جمله نرخ ورود به بازار کار ۲ درصد رشد داشته و از ۴۱.۴ درصد به ۴۳.۴ درصد رسید که چهار برابر میانگین رشد کشوری است.

به گفته میرهادی، فضای صنعتی اصفهان نیز با توجه به عوامل گوناگون شرایط بهتری پیدا کرده و نرخ بیکاری استان را کاهش داد.

وی چالش اصلی موجود را بحث اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاهی دانست و اظهارداشت: کشور از نظر نیروی متخصص کمبود ندارد اما چالش بعدی وجود نقدینگی در دست مردم است که هر زمان به سمتی می‌رود و این برای کشور مشکل‌ساز است؛ درحالی‌که می‌توان آن را در راستای کارآفرینی در بخش تعاون به کار گرفت.

معاون اشتغال اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: دانش‌آموختگان دانشگاهی باید از فرهنگ جذب در دستگاه‌های دولتی دست برداشته و با اندیشه خوداشتغالی به سمت فعالیت‌های اقتصادی گام بردارند.

وی تنها مشکل فعالان اقتصادی استان را فضای فرهنگی کسب و کار حاکم بر اصفهان برشمرد و گفت: مسوولان باید به جای تجویزگری، تسهیل‌گر باشند؛ وظیفه دولتمردان برداشتن سنگ از پیش پای سرمایه‌گذاران و بستن راه بر سودجویان است.

امام‌جمعه اردستان نیز در ادامه این آیین بیان کرد: همه باید در اندیشه برطرف کردن مشکلات مردم باشند و از سه محور اثرگذار بر اقتصاد کشور، سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید با شرط احترام به قانون مورد پشتیبانی قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری افزود: بخش دیگر دولت، به عنوان متولی امر است که باید مدیران جنبه تشویق و تنبیه را در دستور کار داشته باشند و بخش سوم تعاونی ها هستند که در قانون اساسی به آن پرداخته شده اما از چندی پیش مورد توجه دولت قرار گرفت.

وی ادامه داد: تعاونی‌ها بستر مناسبی برای پیش‌برد هدف‌های اقتصادی کشور هستند و می‌توانند بر جامعه اثرگذار باشند و بانک توسعه و تعاون نیز باید در خدمت آنها باشد.

جشنواره تعاون امسال استان اصفهان با نام‌نویسی از ۸۰۰ تعاونی آغاز شد که در نهایت ۲۲ تعاونی برتر از جمله پنج تعاونی از اردستان به عنوان برترین‌ها معرفی شدند و در میان آنها تعاونی توسعه و عمران گلپایگان رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد.

۱۶۸ تعاونی با نزدیک به پنج هزار نفر عضو در شهرستان ۴۲ هزار نفری اردستان وجود دارد.

۷۴۳۱/۸۱۲۳

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha