۱۲ شهریور ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85219043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار اردستان: هدف از  تشکیل تعاونی ها برطرف کردن نیازهای جامعه است

کاشان - ایرنا- فرماندار اردستان  گفت: براساس اصول ۴۳ و ۴۴ قانون اساسی، هدف از تشکیل تعاونی ها ریشه‌کن کردن انواع فقر و برآوردن نیازهای افراد جامعه است.

به گزارش ایرنا، سید محمد هادی احمدی طبا روز یکشنبه در بازدید از شرکت‌ تعاونی آموزشی رشد اردستان که‌ رتبه نخست تعاونی های استان اصفهان را در هفته تعاون کسب کرد،افزود: یکی از مهمترین هدف های تشکیل تعاونی ها تامین شرایط و امکانات در جهت اشتغال‌زایی و پیشرفت جامعه است و این تعاونی با آموزش دانش آموزان واجد شرایط در راستای ارتقای سطح علمی جامعه و در نهایت فراهم کردن زمینه اشتغال گام برمی دارد.

وی بابیان اینکه برابر ماده ۲ قانون شرکت‌های تعاونی،هر شرکت متشکل از اشخاص حقیقی یا حقوقی است که با هدف رفع نیازمندی‌های مشترک و بهبود اقتصادی و اجتماعی از طریق خودیاری متقابل فعالیت می کند تصریح کرد:

خرسند هستیم که این شرکت تعاونی آموزشی رتبه نخست را دربین تعاونی های استان بدست آورده است.

فرماندار اردستان اضافه کرد:کار تعاونی آموزش یک کار اثرگذار در جامعه است که در راستای اوامر خداوند فعالیت می کند و توانسته با استفاده از استعدادهای خوبی که در روستاها و شهرهای منطقه وجود دارد در راستای پیشرفت و توسعه علمی شهرستان اثرگذار باشد.

احمدی طبا خطاب به مدیر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی اردستان اظهار کرد: احیای تعاونی های راکد نیز مهم و تاثیر گذار خواهد بود چه در حوزه اقتصادی، اجتماعی و در دیگر حوزه ها باید تلاش کرد، همچنین این اداره می تواند با همکاری رسانه ها در این حوزه تبلیغ کرده، نقش تعاونی را به جامعه بیشتر معرفی کند.

۶۱ درصدتعاونی های اردستان فعال هستند

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردستان هم در این نشست گفت: شهرستان اردستان ۱۷۰ شرکت تعاونی دارد که ۶۱ درصد آنها فعال هستند.

وحید نقوی افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می کنیم تعداد بیشتری از تعاونی های راکد را فعال کنیم.

وی اضافه کرد: با فعال شدن هر تعاونی اشتغال شهرستان بیشتر و زمینه پیشرفت جامعه فراهم می شود.

دولت موظف است زمینه تحصیل دانش آموزان ۶ تا ۱۸ سال را به صورت رایگان فراهم کند

مدیر شرکت تعاونی آموزش از راه دور رشد اردستان هم گفت: براساس قانون دولت موظف است زمینه تحصیل دانش آموزان ۶ تا ۱۸ سال را به صورت رایگان فراهم کند.

حسین باقری افزود: از ابتدای انقلاب تا کنون ۱۴ میلیون دانش آموز در کشور ترک تحصیل کرده اند که برای باز گرداندن آنها به تحصیل با تصویب شورای عالی آموزش و پرورش، آموزش از راه دور راه اندازی شدتا افرادی که از تحصیل در مدرسه های روزانه بازمانده و یا مشغول بکار هستند بتوانند از این فرصت استفاده کنند.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸کیلومتری اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha